Pregled bibliografske jedinice broj: 690354
Organizacijska kultura i neformalno učenje – sastavni dio kontinuiteta obrazovanja
Organizacijska kultura i neformalno učenje – sastavni dio kontinuiteta obrazovanja // Pedagogija i kultura, svezak 2 / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 238-248 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 690354 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacijska kultura i neformalno učenje – sastavni dio kontinuiteta obrazovanja
(Organizational Culture and Informal Learning - a Component of Continuation of Education)
Autori
Rotim, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura, svezak 2
/ Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 238-248
ISBN
978-953-99167-6-1
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske "Pedagogija i kultura"
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; organizacijska kultura; cjeloživotno obrazovanje; organizacijsko učenje; kompetencije; ishodi učenja
(education; organisational culture; lifelong learning; cooperative learning; competencies; learning outcomes)
Sažetak
Suvremene organizacije u razvijenim zemljama svijeta ujedno su i najvažnije svjetske obrazovne ustanove koje u obrazovanje svojih zaposlenih ulažu 3 do 5 posto svog prihoda godišnje. Primjer, koji u svom djelu navodi Fikreta Bahtijarević Šiber, prikazuje da je International Business Machines Corporation (IBM) 1987. na obrazovanje svojih zaposlenih potrošio više nego što iznosi cjelokupni budžet Sveučilišta Harvard. Ulaganje organizacija u obrazovanje, proizlazi iz potrebe nadogradnje kompetencija stečenih formalnim obrazovanjem, kao i radi razvijanja onih zanemarenih u formalnom obrazovnom sustavu. Podaci govore da samo 20% zaposlenih smatra da im je formalno obrazovanje u potpunosti omogućilo stjecanje potrebnih kompetencija za svijet rada. Zbog toga suvremene organizacije, uz obavljanje svojih osnovnih djelatnosti, postaju i učeće organizacije i u njima vlada kultura učenja Kulturu organizacije čine zajednička uvjerenja, vrijednosti i karakteristični obrasci ponašanja koji postoje u organizaciji. Bitna karakteristika kulture učeće organizacije je to da učenje postaje način ponašanja, a ne samo aktivnost. Zato organizacije osnivaju svoje obrazovne centre i učilišta, organiziraju čitav niz internih i eksternih seminara i raznih drugih oblika obrazovanja, te ostvaruju tijesnu suradnju s obrazovnim ustanovama kako bi ishode učenja i stečene kompetencije postale kompatibilnije potrebama tržišta rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb