Pregled bibliografske jedinice broj: 690310
Povreda tvrtke i poslovnog ugleda
Povreda tvrtke i poslovnog ugleda // Zbornik 48. susreta pravnika, Opatija 2010. / Barbić, Jakša ; Giunio, Miljenko (ur.).
Zagreb: Hrvatski savez udruga pravnika u gospodarstvu, 2010. str. 145-184 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 690310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povreda tvrtke i poslovnog ugleda
(Infringement of company name and business reputation)
Autori
Tepeš, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik 48. susreta pravnika, Opatija 2010.
/ Barbić, Jakša ; Giunio, Miljenko - Zagreb : Hrvatski savez udruga pravnika u gospodarstvu, 2010, 145-184
Skup
48. susreta pravnika u gospodarstvu, Opatija 2010.
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 12.05.2010. - 14.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
tvrtka; poslovni ugled; trgovačko ime
(company name; business reputation; trade name)
Sažetak
U radu se analizira povreda tvrtke i poslovnog ugleda, uzimajući u obzir različite modalitete pravne zaštite predviđene u hrvatskom pravu. Povreda tvrtke i poslovnog ugleda najprije se razmatra u odnosu na pravo društava jer Zakon o trgovačkim društvima u tom smislu predstavlja i temeljni izvor koji sadrži propise o tvrtci. Analiza pritom u prvom redu obuhvaća slučajeve kada povreda tvrtke predstavlja povredu načela različitosti jer sastojci tvrtke stvaraju zabunu glede predmeta poslovanja trgovačkog društva , utiska o identitetu ili povezanosti s drugim društvom. Potom se razmatraju slučajevi gdje se druga osoba upotrebom tvrtke nepovlasno koristi poslovnim ugledom trgovca ili ga prisvaja. Na drugoj razini, povreda tvrtke i poslovnog ugleda analizira se u odnosu na pravo intelektualnog vlasništva. Polaznu točku ponovno predstavlja ZTD, kojim je propisano da sastojci tvrtke ne smiju vrijeđati intelektualno i industrijsko vlasništvo drugih osoba. Potom slijede slučajevi regulirani Zakonom o žigu, kada se postojanje ranije tvrtke javlja kao relativan razlog za odbijanje registracije žiga. Konačno, analiziraju se slučajevi kada povreda tvrtke predstavlja djelo nepoštenog tržišnog natjecanja, pri čemu se u obzir uzimaju relevantne odredbe Zakona o trgovačkim društvima i Zakona o trgovini. Povreda tvrtke i poslovnog ugleda kao objekta osobnih prava razmatra se u posljednjem poglavlju u odnosu na odredbe Zakona o obveznim odnosima. To je posebice važno ima li se u vidu da je zakonodavac tim uveo u hrvatski pravni okvir objektivnu koncepciju neimovinske štete te time otvorio mogućnost popravljanja neimovinske štete putem pravične novčane naknade i pravnim osobama. S obzirom da je do povrede tvrtke i/ili poslovnog ugleda često dolazi putem medija, zaključno se analiziraju i posebna pravila Zakona o medijima o odgovornosti za štetu zbog povrede prava osobnosti informacijom objavljenom u medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0662501-2505 - Prilagodba hrvatskog prava društava europskom pravu (Barbić, Jakša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Nina Tepeš
(autor)