Pregled bibliografske jedinice broj: 689953
Tehnička pomagala u nastavi - pametna rješenja u učionici koju koriste osobe s oštećenjem sluha
Tehnička pomagala u nastavi - pametna rješenja u učionici koju koriste osobe s oštećenjem sluha // Zbornik radova sa stručnih skupova "Znakovni jezik – uvjet ravnopravnosti gluhih" (3 godine kampanje) i "Znakovni jezik u funkciji integracije gluhe djece u redovno školstvo". / Juriša, Mirjana i Držaić, Josip (ur.).
Zagreb: Hrvatski savez glugih i nagluhih, Zagreb i OSVIT - Udruga ustanova, drugih pravnih osoba i građana koji provode profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom Hrvatske, Zagreb, 2012. str. 59-61 (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 689953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tehnička pomagala u nastavi - pametna rješenja u učionici koju koriste osobe s oštećenjem sluha
(Assistive technology in teaching - smart solutions for classrooms used by persons with hearing impairment)
Autori
Bonetti, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Izvornik
Zbornik radova sa stručnih skupova "Znakovni jezik – uvjet ravnopravnosti gluhih" (3 godine kampanje) i "Znakovni jezik u funkciji integracije gluhe djece u redovno školstvo".
/ Juriša, Mirjana i Držaić, Josip - Zagreb : Hrvatski savez glugih i nagluhih, Zagreb i OSVIT - Udruga ustanova, drugih pravnih osoba i građana koji provode profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom Hrvatske, Zagreb, 2012, 59-61
ISBN
978-953-6850-30-3
Skup
Što smo postigli nakon 3 godine provođenja kampanje “Znakovni jezik – uvjet ravnopravnosti gluhih”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Tehnička pomagala; nastava; učenici s oštećenjem sluha
(Assistive technology; teaching; students with hearing imapirment)
Sažetak
Klasična tehnička pomoć za nagluhe i gluhe sudionike nastave, uz slušna pomagala ili kohlearni implantat, uključuje induktivnu petlju, FM sustave, te infracrvene i osobne sustave za ozvučavanje. Svi su oni namijenjeni prevladavanju smetnji u primanju govora predavača, koje uzrokuje pozadinska buka, velika udaljenost od predavača ili drugi zvukovi s kojima se njegov govor miješa dok putuje prostorom. Ova vrsta tehničke pomoći značajno poboljšava primanje govornih poruka, no posljednjih 15-ak godina u svijetu se sve više zastupa ideja da se uz postojeće sustave za ozvučavanje učionica, kao pomoć nagluhim i gluhim osobama da ravnopravno sudjeluju u nastavi, počne iskorištavati i računalna, a ne samo akustička tehnologija. Računalo s internetom jedno je od glavnih sredstava mlađih osoba s oštećenjem sluha za komunikaciju općenito, a u njihovoj edukaciji igra važnu ulogu jer nudi razne izvore pomoći za učenje, razmjenu sadržaja i podršku u rješavanju nastavnih zadataka. Međutim, posljednjih se godina traže načini da se računalo počne iskorištavati i kao multifunkcionalno radno sučelje koje osobi s oštećenjem sluha, uz auditivne informacije koje joj omogućava sustav za ozvučenje učionice, osigurava multimodalni pristup svim informacijama u nastavi te omogućava da učenik u razredu prima informacije putem slajdova, s ploče, gledajući video priloge, putem interneta, kao i pisane sažetke predavanja ili opsežnijih pisanih materijala poput knjiga i priručnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Luka Bonetti
(autor)