Pregled bibliografske jedinice broj: 689927
Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini
Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 26 (2014), 2; 227-244 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 689927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga socio-demografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini
(The role of socio-demographic characteristics and lifestyle of consumers in determining buying tendency)
Autori
Slišković, Ana ; Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 26
(2014), 2;
227-244
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
sklonost kupovini; impulzivna kupovina; životni stilovi potrošača
(buying tendency; impulsive buying; consumers' lifestyles)
Sažetak
Provedeno istraživanje temelji se na trodimenzionalnoj koncepciji sklonosti kupovini u čijoj su osnovi kognitivna i afektivna impulzivnost te podložnost situacijskim čimbenicima kupovine. Cilj istraživanja bio je ispitati odnose različitih dimenzija sklonosti kupovini sa osnovnim socio-demografskim karakteristikama i životnim stilovima potrošača. Prikupljanje podataka je provedeno metodom ankete na uzorku od 194 ispitanika iz Bosne i Hercegovine. Dobiveni rezultati ukazuju na veću sklonost kognitivnoj i afektivnoj impulzivnosti kupovine kod žena u odnosu na muškarce, dok spolne razlike nisu utvrđene u podložnosti situacijskim čimbenicima kupovine. Nadalje, dobiveni su značajni učinci razine ukupnih mjesečnih primanja kućanstva ispitanika na sve dimenzije sklonosti kupovini, dok je razina prosječnih mjesečnih primanja pojedinca imala značajan učinak samo na kognitivnu impulzivnost. Radni status (zaposlenost) i razina obrazovanja nisu imali značajne učinke na sklonost kupovini. Od četiri ispitivana životna stila (inovativno, obiteljski, društveno i liderski orijentirani), inovativno orijentirani životni stil ima najsnažnije povezanosti sa sve tri dimenzije sklonosti kupovini. Drugim riječima, inovativno orijentirani potrošači imaju veću sklonost impulzivnoj kupovini i podložniji su situacijskim čimbenicima kupovine. Impulzivnost kupovine je, osim s inovativnom orijentacijom životnog stila, povezana s liderskom orijentacijom, ali u manjoj mjeri. Podložnost situacijskim čimbenicima pri kupovini povezana je sa svim orijentacijama životnog stila osim s obiteljskim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus