Pregled bibliografske jedinice broj: 689904
Stručna ekskurzija – važan segment u profesionalnoj orijentaciji
Stručna ekskurzija – važan segment u profesionalnoj orijentaciji // Državni skup UTK: Doprinos nastave TK profesionalnoj orijentaciji učenika osnovnih škola u strukovna zanimanja srednjih škola
Zadar, Hrvatska, 2014. (plenarno, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 689904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručna ekskurzija – važan segment u profesionalnoj orijentaciji
(The field trip - an important segment of the professional orientation)
Autori
Purković, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Državni skup UTK: Doprinos nastave TK profesionalnoj orijentaciji učenika osnovnih škola u strukovna zanimanja srednjih škola
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 08.01.2014. - 10.01.2014
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
autentičnost nastave; profesionalna orijentacija; projektna nastava; stručna ekskurzija; tehnička kultura
(authenticity of teaching; field trip; professional orientation; team projects; technical education)
Sažetak
Nastavne aktivnosti u tehničkom odgoju i obrazovanju se nužno, u većoj ili manjoj mjeri, trebaju odvijati u autentičnim okolnostima, koje mogu biti najučinkovitiji način davanja smisla i značenja sadržaju nastave. U tom kontekstu se i ciljevi nastave tehničke kulture, povezani s profesionalnom orijentacijom, najučinovitije mogu ostvarivati uvidom u autentičnu radno-socijalnu stvarnost putem stručnih ekskurzija. U tom smislu rad obrađuje svrhovitost i klasifikaciju stručnih ekskurzija prema mjestu, trajanju i etapama nastavnog rada u kojima se provode, te se iznose sve etape provedbe stručne ekskurzije, od pripremanja nastavnika i učenika, izvođenja ekskurzije, sređivanja materijala i zadaća ekskurzije, do prezentacije i refleksije rada. Razrađuje se svrhovitost i posebnosti tehničke i dokumentacijske pripreme ekskurzije, modeli realizacije s obzirom na ciljeve nastave i profesionalnu orijentaciju učenika, te značaj s obzirom na tehničko-tehnološku, društveno- egzistencijalnu i proizvodno-ekonomsku stvarnost. Iznose se posebnosti realizacije stručne ekskurzije kao projektne nastava, te načini i važnost završnih aktivnosti, evaluacije i refleksije rada. Ujedno se iznosi i primjer plana provedbe stručne ekskurzije i pripremanja učenika za realizaciju ciljeva ekskurzije koja je primarno usmjerena profesionalnoj orijentaciji učenika. Iako su organizacijske i privredne okolnosti često ograničavajući čimbenik za realizaciju stručnih ekskurzija u nastavi tehničke kulture, to je često jedini način postizanja prijeko potrebne autentičnosti u ovoj nastavi. Stoga iznesene smjernice mogu biti dobar poticaj nastavnicima za planiranje i realizaciju stručnih ekskurzija, osobito zbog ostvarivanja ciljeva profesionalne orijentacije učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija