Pregled bibliografske jedinice broj: 689868
KONSTRUKTIVISTIČKI PRISTUP OPERACIONALIZACIJI KURIKULUMA TEHNIČKE KULTURE
KONSTRUKTIVISTIČKI PRISTUP OPERACIONALIZACIJI KURIKULUMA TEHNIČKE KULTURE // Pedagogijska istraživanja, 1 (2013), 49-62 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 689868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONSTRUKTIVISTIČKI PRISTUP OPERACIONALIZACIJI KURIKULUMA TEHNIČKE KULTURE
(CONSTRUCTIVIST APPROACH TO OPERATIONALIZE THE CURRICULUM OF TECHNICAL EDUCATION)
Autori
Purković, Damir
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1
(2013);
49-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
konstruktivizam ; kurikulum ; nastava ; tehnička kultura ; tehničko obrazovanje
(constructivism ; curriculum ; teaching ; technical culture ; technical education)
Sažetak
Rapidni tehničko-tehnološki razvoj proteklih je desetljeća uvjetovao promjenu socijalnih i proizvodnih odnosa, što je pred obrazovni sustav postavilo nove i zahtjevne ciljeve. Pri tom se ističe problem udovoljavanja potrebama društva od strane obrazovnih institucija. Problem je, zbog uske povezanosti sa svijetom rada i proizvodnje, izražen u edukaciji tehnike na svim razinama, pa tako i u nastavi Tehničke kulture kao početnoj, ali ne manje važnoj, razini te edukacije. Naporima znanstvenika i stručnjaka producirani su ključni dokumenti hrvatskog obrazovnog sustava, čija operacionalizacija nije uvijek uspješna, zbog čega realizacija nastavnih ciljeva često ostaje na neprihvatljivoj razini. Konstruktivistički pristup učenju i poučavanju mogao bi, kao filozofska, psihologijska i pedagoška podloga, doskočiti izazovima suvremenog obrazovanja, pa tako i problemima nastave Tehničke kulture. Iako nije moguće lako uskladiti različite konstruktivističke teorije i gledišta, izdvojeni su iskustveni i teorijski elementi konstruktivističke pedagogije i pristupa izradi kurikuluma koji su poslužiti kao okvir za model operacionalizacije kurikuluma Tehničke kulture. Predloženi model obuhvaća osnovna pravila, elemente i postupke kojima se treba voditi nastavnik pri izboru i oblikovanju nastavnih sadržaja, te mehanizam osmišljavanja, planiranja i provedbe aktivnosti u nastavi tehničke kulture. Model je zamišljen kao instrument u rukama nastavnika koji bi mu trebao olakšati planiranje, programiranje i izvođenje nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Damir Purković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts