Pregled bibliografske jedinice broj: 689786
Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture
Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 223-238 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 689786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture
(THE RELATIONSHIP OF FORMAL QUALIFICATION OF TEACHERS AND PERCEPTION OF ACHIEVEMENT IN TEACHING TECHNICAL EDUCATION)
Autori
Purković, Damir ; Ban, Eugen
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 29
(2013);
223-238
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvalifikacije nastavnika; ishodi učenja; postignuća; tehnička kultura; tehničko obrazovanje
(learning outcomes; student achievements; teacher qualifications; technical culture; technical education)
Sažetak
Nastava tehničke kulture, kao dio specifičnog tehničkog i informatičkog odgojno-obrazovnog područja, suočena je s problemom nedovoljne i/ili neprihvatljive ostvarenosti ishoda učenja i ciljeva nastave. Problem se često očituje kroz izrazito neobjektivnu i nestručnu percepciju postignuća od strane nastavnika. Ovo za posljedicu ima formalizam u nastavi, neprimjeren odnos učenika, roditelja i javnosti prema tehničkom nastavnom području te, u konačnici, negativno utječe na izbor zanimanja učenika i njegovu daljnju karijeru. Zbog nedostatka posebno obrazovanih nastavnika za ovo područje, uzroke ovakvom stanju moguće je pronaći i u utjecaju njihovog formalnog obrazovanja na percepciju postignuća, odnosno, utjecaju razine nastavničkih kvalifikacija na pristup evaluaciji postignuća učenika. U tu svrhu provedeno je istraživanje i analiza formalnog obrazovanja nastavnika koji izvode nastavu tehničke kulture, te njihova percepcija razine postignuća učenika. Istraživanjem su obuhvaćene sve formalno stečene kvalifikacije nastavnika i distribucija ocjena učenika u redovnoj nastavi tehničke kulture u osnovnoj školi. Analiza podataka indicira značajno različitu percepciju razine postignuća učenika između nastavnika s primarno nastavničkim kvalifikacijama i onih čije nastavničke kvalifikacije nisu produkt primarno formalnog akademskog obrazovanja. Rezultati istraživanja ukazuju na nužnost ujednačavanja nastavničkih kompetencija i mehanizama za procjenu razine postignuća učenika. Ovo zahtjeva sustavnu provedbu permanentnog obrazovanja nastavnika u smislu razvoja nastavničkih kompetencija, uspostavu prihvatljivog mehanizma za valorizaciju ishoda učenja, te intenzivnije obrazovanje novih nastavnika u ovom nastavnom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
- Emerald Management Reviews database
- Ulrich Serials Analysis System
- HRČAK