Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 689786

Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture


Purković, Damir; Ban, Eugen
Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 223-238 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 689786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture
(THE RELATIONSHIP OF FORMAL QUALIFICATION OF TEACHERS AND PERCEPTION OF ACHIEVEMENT IN TEACHING TECHNICAL EDUCATION)

Autori
Purković, Damir ; Ban, Eugen

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 29 (2013); 223-238

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kvalifikacije nastavnika; ishodi učenja; postignuća; tehnička kultura; tehničko obrazovanje
(learning outcomes; student achievements; teacher qualifications; technical culture; technical education)

Sažetak
Nastava tehničke kulture, kao dio specifičnog tehničkog i informatičkog odgojno-obrazovnog područja, suočena je s problemom nedovoljne i/ili neprihvatljive ostvarenosti ishoda učenja i ciljeva nastave. Problem se često očituje kroz izrazito neobjektivnu i nestručnu percepciju postignuća od strane nastavnika. Ovo za posljedicu ima formalizam u nastavi, neprimjeren odnos učenika, roditelja i javnosti prema tehničkom nastavnom području te, u konačnici, negativno utječe na izbor zanimanja učenika i njegovu daljnju karijeru. Zbog nedostatka posebno obrazovanih nastavnika za ovo područje, uzroke ovakvom stanju moguće je pronaći i u utjecaju njihovog formalnog obrazovanja na percepciju postignuća, odnosno, utjecaju razine nastavničkih kvalifikacija na pristup evaluaciji postignuća učenika. U tu svrhu provedeno je istraživanje i analiza formalnog obrazovanja nastavnika koji izvode nastavu tehničke kulture, te njihova percepcija razine postignuća učenika. Istraživanjem su obuhvaćene sve formalno stečene kvalifikacije nastavnika i distribucija ocjena učenika u redovnoj nastavi tehničke kulture u osnovnoj školi. Analiza podataka indicira značajno različitu percepciju razine postignuća učenika između nastavnika s primarno nastavničkim kvalifikacijama i onih čije nastavničke kvalifikacije nisu produkt primarno formalnog akademskog obrazovanja. Rezultati istraživanja ukazuju na nužnost ujednačavanja nastavničkih kompetencija i mehanizama za procjenu razine postignuća učenika. Ovo zahtjeva sustavnu provedbu permanentnog obrazovanja nastavnika u smislu razvoja nastavničkih kompetencija, uspostavu prihvatljivog mehanizma za valorizaciju ishoda učenja, te intenzivnije obrazovanje novih nastavnika u ovom nastavnom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Damir Purković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Purković, Damir; Ban, Eugen
Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 223-238 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Purković, D. & Ban, E. (2013) Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29, 223-238.
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir and Ban, Eugen}, year = {2013}, pages = {223-238}, keywords = {kvalifikacije nastavnika, ishodi u\v{c}enja, postignu\'{c}a, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ko obrazovanje}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {29}, issn = {0044-4855}, title = {Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignu\'{c}a u nastavi tehni\v{c}ke kulture}, keyword = {kvalifikacije nastavnika, ishodi u\v{c}enja, postignu\'{c}a, tehni\v{c}ka kultura, tehni\v{c}ko obrazovanje} }
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir and Ban, Eugen}, year = {2013}, pages = {223-238}, keywords = {learning outcomes, student achievements, teacher qualifications, technical culture, technical education}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {29}, issn = {0044-4855}, title = {THE RELATIONSHIP OF FORMAL QUALIFICATION OF TEACHERS AND PERCEPTION OF ACHIEVEMENT IN TEACHING TECHNICAL EDUCATION}, keyword = {learning outcomes, student achievements, teacher qualifications, technical culture, technical education} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing
  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
  • Emerald Management Reviews database
  • Ulrich Serials Analysis System
  • HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font