Pregled bibliografske jedinice broj: 689708
Od poluprofesije do profesije? Pokretanje diplomskog studija i status odgajateljske struke u hrvatskom društvu.
Od poluprofesije do profesije? Pokretanje diplomskog studija i status odgajateljske struke u hrvatskom društvu. // Ka kvalitetnom bazičnom obrazovanju i vaspitanju - standardi i efekti
Beograd, Srbija, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 689708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od poluprofesije do profesije? Pokretanje diplomskog studija i status odgajateljske struke u hrvatskom društvu.
(From semi-profession to the profession? Starting of graduate studies and the status of the kindergarten teacher profession in Croatian society)
Autori
Boneta, Željko ; Vujičić, Lidija ; Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Ka kvalitetnom bazičnom obrazovanju i vaspitanju - standardi i efekti
/ - , 2013
Skup
Ka kvalitetnom bazičnom obrazovanju i vaspitanju – standardi i efekti.
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 11.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
diplomski studij ranog i predškolskog odgoja; status odgajateljske profesije; sociologija profesija
(graduate study of early and pre-school education; the status of the profession a kindergarten teacher; sociology of professions)
Sažetak
Tema priloga je analiza statusa odgajateljske struke u hrvatskom društvu te problematizacija utjecaja podizanja obrazovanja na master razinu na tu poziciju. U prvom su dijelu teksta ocrtana promišljanja o profesijama unutar najznačajnijih socioloških perspektiva (funkcionalizma, neo- veberijanske, neomarksističke teorije i feminizma) s posebnim naglaskom na odgajateljsku struku. U drugom dijelu analizira se pozicija i status odgajateljske struke u kontekstu proturječnih procesa modernizacije i retradicionalizacije hrvatskog društva. Treći je dio empirijsko istraživanje stavova studentica o pokrenutoj diplomskoj razini studija za afirmaciju odgajateljske struke. Anketnim upitnikom, koji je imao 59 pitanja (motivi upisa studija, kompetencije koje diplomski studij osigurava, socio-demografski podaci i otvorena pitanja o pozitivnim/negativnim dojmovima sa studija), anketirana je 71 studentica prve generacije studija. Ispitanice smatraju iznimno važnim pokretanje diplomskog studija za afirmaciju odgajateljske struke u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci