Pregled bibliografske jedinice broj: 689701
Feminizacija učiteljske profesije – motivi studentskog odabira učiteljske profesije
Feminizacija učiteljske profesije – motivi studentskog odabira učiteljske profesije // Stoljeća zadarskog školstva / Ivon, Katarina (ur.).
Zadar, Hrvatska, 2013. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 689701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Feminizacija učiteljske profesije – motivi studentskog odabira učiteljske profesije
(Feminisation of teacher profession – students' motives for choosing teacher profession)
Autori
Boneta, Željko ; Vujičić, Lidija ; Ivković, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Stoljeća zadarskog školstva
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.11.2013. - 23.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učiteljska profesija; feminizacija profesije; motivi studentskog odabira profesije
(teacher profession; feminisation of profession; students' motives for choosing profession)
Sažetak
Na reprezentativnom uzorku studenata učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Rijeci (N=126) provedeno je istraživanje o motivima odabira učiteljske profesije. Cilj istraživanja bio je sumirati i provjeriti neke feminističke teorije o feminizaciji, odnosno maskulinizaciji profesija (Oakley, 1974. ; Barron i Norris, 1976. ; Walby, 1990. itd.). U tu svrhu konstruiran je instrument koji se sastojao od 28 čestica koje su izražavale moguće motive odabira učiteljske profesije: od tržišno-radnih uvjeta do patrijarhalno- stereotipnih shvaćanja buduće profesije. Faktorska analiza pod komponentnim modelom ekstrahirala je sedam faktora koji su zajedno tumačili 68, 45% ukupne varijance. Dobiveni faktori su sljedeći: Učiteljska profesija kao osobna i društvena misija, Učiteljska profesija kao sigurno zaposlenje, Učiteljska profesija kao profesija autoriteta, Učiteljska profesija kao profesija primjerena ženama, Učiteljska profesija kao statusno-financijski atraktivna profesija, Učiteljska profesija kao lagodna profesija i Učiteljska profesija kao profesija povoljnog radnog vremena. Istraživanje je pokazalo kako su studenti pri odabiru učiteljske profesije više vode stereotipima o odgojno-obrazovnom procesu i svojoj ulozi u njemu, nego radnim i tržišnim uvjetima svog budućeg zanimanja, što otvara prostor za raspravu unutar spomenutih feminističkih teorija, ali i obrazovnih znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci