Pregled bibliografske jedinice broj: 689615
Racionalna imaginacija u jeziku struke
Racionalna imaginacija u jeziku struke // Jezik struke - teorijski i praktični aspekti, 2. stručno-znanstveni skup Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
Zagreb, Hrvatska, 2014. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 689615 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Racionalna imaginacija u jeziku struke
(Imaginative reasoning in ESP)
Autori
Špiranec Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Jezik struke - teorijski i praktični aspekti, 2. stručno-znanstveni skup Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.02.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
racionalna imaginacija; metafora; jezik struke
(imaginative reasoning; metaphor; ESP)
Sažetak
Još uvijek ne postoji jedinstvena teorija terminologije već različiti pristupi koji se kategoriziraju ili kao tradicionalni (normativistički) ili kao suvremeni pristupi koji s lingvističkog stajališta promatraju termin (Temmerman, Cabré, Faber). Prvu- opću teoriju terminologije razvio je inženjer Wüster 1930. godine, a riječ je o strukturalističkom pogledu na jezične fenomene. Takva tradicionalna teorija imala je uporište u objektivističkoj perspektivi te se smatralo da je termin neovisan o jeziku. Takva perspektiva povećala jaz između terminologije i lingvistike. 1990-ih niču nove ideje koje nisu u skladu s osnovnim principima Wüsterove tradicionalne teorije. Autori ističu različite komponente terminološke jedinice, npr. komunikativnu, sociolingvističku i kognitivnu. Temmerman (2000) preispituje osnovne postavke tradicionalne teorije te dokazuje da specijalistički diskurs ima obilježja bliska općemu jeziku. Cabré (2000, 2003) je formulirala integriranu teoriju o terminologiji koja ima širok teorijski okvir te uključuje različitu metodologiju. Predavanje je fokusirano na kognitivnu komponentu termina dakle usredotočit ćemo se na ulogu metafore kao glavnog kognitivnog mehanizma koji se rabi u generiranju nove terminologije. Pokazat će se na koji način kognitivno-orijentirani pristup terminologiji može biti primjenjen u poučavanju jezika struke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija