Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 689613

Humor i empatija stripa kao metodološki instrumentarij u poučavanju


Lazzarich, Marinko
Humor i empatija stripa kao metodološki instrumentarij u poučavanju // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2013), 1; 153-190 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 689613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Humor i empatija stripa kao metodološki instrumentarij u poučavanju
(Comic Strip Humour and Empathy as Methodological Instruments in Teaching)

Autori
Lazzarich, Marinko

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 15 (2013), 1; 153-190

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Alan Ford; humor u nastavi; medijska kultura; samoironija; strip
(Alan Ford; comic-self irony; humour in class; media culture)

Sažetak
Smijeh je instinktivna aktivnost koja osim što olakšava društvenu komunikaciju, može oplemeniti i pedagoški sustav. Budući da su djeca po prirodi usmjerena vizualnoj percepciji, humor i empatija stripa pogodni su metodološki instrumentarij za usvajanje novih obrazovnih sadržaja. Strip Alan Ford objedinjuje realističke elemente sa socijalnom satirom i crnim humorom, a svoju popularnost i dugovječnost zahvaljuje kreativnosti svojih autora koji su samoironiju prihvatili kao moćno sredstvo slikovnog izričaja. Autor istražuje utjecaj humornoga diskursa na učinkovitost odgojno-obrazovnoga procesa te mogućnosti primjene Alan Forda u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj nastavnoj praksi. U sklopu istraživanja ispitana je važnost humora kao jedne od poželjnih osobina nastavnika. Istraživanje je provedeno u 14 škola Primorsko-goranske županije, na uzorku od 354 učenika osmih razreda osnovnih i završnih razreda srednjih strukovnih škola i gimnazija. Iz analize distribucije rezultata može se zaključiti kako humor bitno utječe na učinkovitost poučavanja i na kvalitetu odnosa između nastavnika i učenika, dok metodika stripa u nastavi osigurava diskurs svakodnevnice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Marinko Lazzarich (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Lazzarich, Marinko
Humor i empatija stripa kao metodološki instrumentarij u poučavanju // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2013), 1; 153-190 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Lazzarich, M. (2013) Humor i empatija stripa kao metodološki instrumentarij u poučavanju. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (1), 153-190.
@article{article, author = {Lazzarich, Marinko}, year = {2013}, pages = {153-190}, keywords = {Alan Ford, humor u nastavi, medijska kultura, samoironija, strip}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Humor i empatija stripa kao metodolo\v{s}ki instrumentarij u pou\v{c}avanju}, keyword = {Alan Ford, humor u nastavi, medijska kultura, samoironija, strip} }
@article{article, author = {Lazzarich, Marinko}, year = {2013}, pages = {153-190}, keywords = {Alan Ford, comic-self irony, humour in class, media culture}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Comic Strip Humour and Empathy as Methodological Instruments in Teaching}, keyword = {Alan Ford, comic-self irony, humour in class, media culture} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO
  • SCOPUS
  • SSCI
  • CSA Linguistics & Language Behavior Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font