Pregled bibliografske jedinice broj: 689456
Primjena Upitnika za samoprocjenu slušanja u ispitivanju kumulativnog štetnog utjecaja buke na sluh
Primjena Upitnika za samoprocjenu slušanja u ispitivanju kumulativnog štetnog utjecaja buke na sluh // Knjiga sažetaka osmog znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem "Istraživanja govora", / Vlašić Duić, Jelena ; Varošanec-Škarić, Gordana (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 40-42 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 689456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena Upitnika za samoprocjenu slušanja u ispitivanju kumulativnog štetnog utjecaja buke na sluh
(Implementation of The Hearing Self-Assessment Questionnaire in examination of cumulative impact of noise on hearing)
Autori
Bonetti, Luka ; Magaš, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka osmog znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem "Istraživanja govora",
/ Vlašić Duić, Jelena ; Varošanec-Škarić, Gordana - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 40-42
ISBN
9789531754927
Skup
"Istraživanja govora", Osmi znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem , Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.12.2013. - 07.12.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Buka; stečeno oštećenje sluha; samoprocjena slušanja
(Noise; aquired hearing loss; hearing self-assessment)
Sažetak
Dokumentirana je činjenica da izlaganje buci kroz dulje razdoblje štetno utječe na slušanje, a povezanoststečenog gubitka sluha i promjena u kvaliteti života također je znanstveno potvrđena. Usprkos tome, problem bukom izazvanog oštećenja sluha općenito je zanemaren, a svijest i znanje opće populacije o negativnom utjecaju buke na funkciju sluha i na organizam općenitodaleko je ispod razine koja je potrebna za prevencijutog izrazito čestog zdravstvenog problema. I dok recentna stručna i znanstvena literatura upozorava na alarmantnu zastupljenost oštećenja sluha uzrokovanog djelovanjem buke u modernim društvima, kao i na ozbiljnost njegovih psiho-socijalnih posljedica te na veliki značaj prevencije tog problema za ekonomiju društva, ta ista upozorenja mahomsu shvaćena kao pretjerana ili jednostavno ne-vrijedna pažnje, iako ističu da u krajnosti izlaganje buci mijenja funkciju sluha do mjere koja sigurnoometa ili onemogućujeobavljanje svakodnevnih aktivnostii stoga zahtijeva stručnu intervenciju. U ovom je radu ispitana mogućnost kvantifikacije štetnog utjecaja buke na kvalitetu slušanja putem samoprocjene slušanja osoba koje su na radnom mjestu izložene buci. U istraživanju je pretpostavljena povezanost izmeđudulje vremenske izloženosti buci i rezultata Upitnika za samoprocjenu slušanja kod osoba koje radni vijek provode u sredinikoja je po razini buke rizična za razvoj stečenog oštećenja sluha. Namjera realizacije cilja istraživanja bila je ustanoviti mogu li rezultati Upitnika za samoprocjenu slušanja pokazati psiho-socijalne posljedice oštećenja sluha u funkciji vremena. Stoga jeu istraživanju ispitana mogućnost Upitnika da pokaže veći slušni hendikep kod osoba koje su dulje vrijeme bile izložene buci i obrnuto. Obrada podataka pokazala jeda su rezultati Upinika za samoprocjenu slušanja značajnije povezani s radnim stažom, nego sa dobi ispitanika, što govori da Upitnik može ukazati na promjene u funkciji sluha koje proizlaze iz izlaganja buci. Upitnik za samoprocjenu slušanja pokazao se kaoekonomičan alat za uočavanjeonih osoba izloženih buci, u kojih je indicirana audiološka obrada.U tom smislu, njegova je primjenau populacijama koje borave u bučnim sredinama može biti dvostruko pozitivna, jer posjeduje potencijal da: a) podigne svijest o nužnosti zaštite sluha, što pogoduje prevenciji stečenog oštećenja sluha ; te b) rano otkrije funkcionalne promjene sluha, što je izravno povezano sa optimalnim ishodima rehabilitacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Luka Bonetti
(autor)