Pregled bibliografske jedinice broj: 689416
Vrste rečenica u naraciji djece predškolske dobi
Vrste rečenica u naraciji djece predškolske dobi // 4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Logopedija i izazovi novog vremena: knjiga sažetaka / Bonetti, Luka ; Blaži Draženka (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 110-110 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 689416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrste rečenica u naraciji djece predškolske dobi
(Types of sentences in the narration of preschool children)
Autori
Lice, Karolina ; Dedić, Zorana ; Radić, Ivona ; Colnago, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Logopedija i izazovi novog vremena: knjiga sažetaka
/ Bonetti, Luka ; Blaži Draženka - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 110-110
Skup
4. Kongres hrvatskih logopeda – Logopedija i izazovi novog vremena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Naracija ; vrste rečenica ; posebne jezične teškoće ; predškolci
(Narration ; types of sentences ; specific language impairment ; preschool children)
Sažetak
Rečenica je osnovna strukturna jedinica gramatike. Po sastavu se rečenice dijele na jednostavne, jednostavne proširene, te zavisno i nezavisno složene rečenice. Rečenica je najmanji dio diskursa, te kao takva i sama može biti diskurs kad se iz njega izluči (Grobler i Arapović, 2005). Priče koje pričaju djeca s jezičnim teškoćama su jezično manje složene nego priče njihovih vršnjaka bez jezičnih teškoća. Rečenice su jednostavne, uporaba veznika uglavnom je vezana uz konektore i te i onda, te su česte i različite morfosintaktičke pogreške (Arapović, 1996 ; Arapović i Kuvač, 2003). Budući da su narativne sposobnosti jedan od bitnih pokazatelja spremnosti djeteta za polazak u školu, cilj našeg istraživanja bio je prikazati kojim se vrstama rečenica koriste djeca s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) tijekom pripovijedanja, te ih usporediti s vrstama rečenica djece urednog jezično-govornog razvoja. Ispitivanjem su obuhvaćene dvije skupine ispitanika u dobi od 6 do 7 godina (predškolci). Prvu skupinu ispitanika čini 10 djece s dijagnozom posebne jezične teškoće, a kontrolnu skupinu čini 10 djece urednog jezično-govornog razvoja. Narativne sposobnosti obje skupine ispitanika ispitane su slikovnicom Frog, where are you? (Mayer, 1969), te je analizom transkripata zabilježena učestalost pojedinih vrsta rečenica koje djeca koriste tijekom pripovijedanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija