Pregled bibliografske jedinice broj: 688891
Konceptualna preslikavanja u turističkom oglašavanju - semiotički pristup
Konceptualna preslikavanja u turističkom oglašavanju - semiotički pristup // Acta turistica, 25 (2013), 2; 147-164 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 688891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualna preslikavanja u turističkom oglašavanju
- semiotički pristup
(Conceptual Mappings in Tourism Advertising - A
Semiotic Approach)
Autori
Sušac, Vlado
Izvornik
Acta turistica (0353-4316) 25
(2013), 2;
147-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
konceptualna preslikavanja ; metafora ; metonimija ; turističko oglašavanje ; semiotika
(conceptual mapping ; metaphor ; metonymy ; tourism advertising ; semiotics)
Sažetak
Konceptualno preslikavanje je izraz koji prvenstveno proizlazi iz tradicije kognitivne lingvistike, uglavnom razvijene u posljednjim desetljećima proteklog stoljeća kad se na metaforu prestalo gledati kao na puko retoričko i stilističko sredstvo ili jezični ukras, već kao na način razmišljanja i pojmovnog shvaćanja svijeta. Početna je zamisao ovoga rada istražiti u prvoj fazi središnje slogane preuzete iz plakata u oglasnim kampanjama nacionalnih turističkih zajednica širom svijeta i otkriti i razvrstati najzastupljenija konceptualna preslikavanja u prikazivanju stvarnih ili željenih prednosti pojedinih zemalja kao turističkih odredišta. To će osigurati i polazište za buduća zahtjevnija istraživanja vizualnih slika i njihove usklađenosti s pojmovima prenesenima putem verbalnih znakova. Tekuće istraživanje ne ograničava se isključivo na konceptualna preslikavanja između dviju ili više područja, nego će, tamo gdje je nužno, identificirati i metonimijska preslikavanja unutar samo jednog područja. Budući da se mitovi u semiotičkoj perspektivi obično opisuju kao proširene metafore ili ‘naturalizacija kulturalnog’, pretpostavka je da se izoliranjem najzastupljenijih konceptualnih područja iz internetskog korpusa turističkog oglašavanja, mogu prepoznati prevladavajući mitovi turizma. Štoviše, prisutnost sličnih ili identičnih konceptualnih preslikavanja u međusobno udaljenim krajevima svijeta može nas dovesti do zaključka da je turizam kao globalni proces ‘stvorio’ određene metaforičke univerzalije, ishodišno pripisane ljudskoj vrsti prije kao nešto prirodno i neupitno nego da ih se svede na relativne vrijednosti i koncepte pojedinih kultura.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit