Pregled bibliografske jedinice broj: 688889
Hrvatski igrani film 1950-ih između klasičnog stila i ranoga modernizma
Hrvatski igrani film 1950-ih između klasičnog stila i ranoga modernizma // 60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film: zbornik radova / Gilić, Nikica ; Vidačković, Zlatko (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2013. str. 29-56 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 688889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski igrani film 1950-ih između klasičnog stila i ranoga modernizma
(Croatian fiction cinema of the 1950s between classical and early modernist narrative style)
Autori
Šakić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film: zbornik radova
/ Gilić, Nikica ; Vidačković, Zlatko - Zagreb : Matica hrvatska, 2013, 29-56
ISBN
978-953-341-004-3
Skup
60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.01.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatska kinematografija; pedesete; igrani film; klasični stil; rani modernizam; filmovi zatopljenja
(Croatian cinema; fifties; narrative cinema; classical style; early modernism)
Sažetak
U novijoj hrvatskoj filmologiji (počevši s radom Hrvoja Turkovića iz 1985) napokon se napustilo tradicionalno sagledavanje povijesti hrvatskog igranog filma po desetljećima i promjenama modela produkcije, kanonizirano radom Ive Škrabala, u skladu s čime se filmu 1950-ih dodijelila stilistička oznaka klasičnog narativnog filma, a filmu 1960-ih modernističkog filma. Ipak, kako su 1950-e u svjetskoj kinematografiji vrijeme dezintegracije klasičnoga stila (rasap klasičnog hollywoodskog sustava, film noir, talijanski neorealizam, pojava filmskih avangardi u kratkometražnom filmu), teza je rada da i hrvatski igrani film 1950-ih, ma koliko upravo tada dostigao svjetske standarde klasičnog filma (u djelima Belana, Bauera, Tanhofera), upravo u tim istim opusima provodi istovremeno i standardizaciju i dezintegraciju klasičnoga stila, otvarajući se impulsima ranoga modernizma karakterističnoga za europski studijski film 1950- ih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti