Pregled bibliografske jedinice broj: 688460
Knjižnični marketing u hrvatskoj suvremenoj knjižničnoj praksi
Knjižnični marketing u hrvatskoj suvremenoj knjižničnoj praksi, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 688460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižnični marketing u hrvatskoj suvremenoj knjižničnoj praksi
(Library Marketing in Croatia)
Autori
Pavličić, Mirta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2011
Stranica
25
Mentor
Lakuš, Jelena
Ključne riječi
knjižnični marketing; Hrvatska; Gradska knjižnica Velika Gorica; Gradska knjižnica i čitaonica Vinkovci
(library marketing; Croatia; Public Library of Velika Gorica; Public Library and Reading Room Vinkovci)
Sažetak
Marketing predstavlja suvremenu koncepciju poslovanja i osnovu učinkovita upravljanja u čijem se središtu nalazi korisnik i zadovoljavanje njegovih potreba. Iako se donedavno marketing vezao isključivo za profitne organizacije, zbog sve veće konkurencije, privlačenja donatora i izgradnje imidža marketing postaje važna komponenta poslovanja neprofitnih ustanova. Među njima se nalaze i knjižnice u kojima se tek unazad nekoliko desetljeća počinje aktivno provoditi marketinški proces u cilju privlačenja što većeg broja korisnika i zadovoljavanja njihovih potreba. Provođenje marketinga u knjižnicama složen je proces koji se sastoji od nekoliko osnovnih koraka – istraživanja tržišta i potreba korisnika, osmišljavanje marketinškog plana, osmišljavanje strategije i postavljanja osnovnih ciljeva te promocije usluga u različitim oblicima. Marketinški proces danas obuhvaća i korištenje moderne tehnologije koja je pomaknula granice tradicionalnog marketinga te doprla i do onih korisnika koji su bili zanemareni ili nezainteresirani za korištenje knjižničnih usluga. I hrvatska knjižnična praksa unazad petnaestak godina počinje pratiti trendove u provođenju marketinga u svojoj djelatnosti. Unatoč tomu što se hrvatske knjižnice još uvijek bore s nepovoljnim uvjetima koji im otežavaju provođenje marketinga, ipak možemo izdvojiti i neke pozitivne primjere. U radu su predstavljene dvije narodne knjižnice koje su u svoje poslovanje implementirale i marketing - Gradska knjižnica Velika Gorica i Gradska knjižnica i čitaonica Vinkovci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti