Pregled bibliografske jedinice broj: 688035
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj, 2013. (izvještaj).
CROSBI ID: 688035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj
(Possibilities and perspectives of initial education for counselors in professional guidance in the Republic of Croatia)
Autori
Vizek Vidović, Vlasta ; Potočnik, Dunja
Izvornik
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izvještaj
Godina
2013
Ključne riječi
Profesionalno usmjeravanje; savjetovanje; kompetencije; obrazovanje; obuka; obrazovni ishodi
(Professional guidance; counseling; competences; education; training; educational outcomes)
Sažetak
Analiza studijskih programa u kojoj su sudj elovali sveučilišni nastavnici upoznati s problematikom profesionalnog usmjeravanja i savjetovanja pokazala je da svi programi koji su bili predmet analize (studiji psihologije, pedagogije socijalnog rada, socijalne pedagogije i edukacijske rehabilitacije) sadrže kolegije koji na sve tri razine – prijediplomskoj, diplomskoj i razini specijalističkog studija – rezultiraju ishodima učenja relevantnim za kompetencijski profil savjetnika u profesionalnom usmjeravanju. Najveći broj ishoda nalazi se u kolegijima studija psihologije i t o u području razvoj ne psihologije, psihologije rada i psihološkog savjetovanja. U analiziranom studiju pedagogije također je zastupljen znatan broj ishoda učenja koji su usmjereni na orijentiranje pedagoga u ovom važnom područj u njihovog djelovanja u školi. Ostali studiji sa drže manji broj kolegija koji su usmjereni na ishode učenja u ovom području pri čemu se većinom odnose na specifična područja – savjetovanje rizičnih skupina kao što su socijalno ugrožene osobe, osobe s ponašajnim teškoćama ili pak osobe s invalidit etom. U programima su najmanje zastupljeni sadržaji vez ani uz ishode učenja u 7. i 8. (Podrška zaposlenicima u području profesionalnog i karijernog usmjeravanja ; Profesionalna etika, odgovornost za vlastiti profesionalni razvoj i za razvoj područja ), što je i razumljivo jer se ta područja najizravnije odnose na konkretan kompetencijski profil savjetnika u profesionalnom usmjeravanju . U tim se studijima zamjećuje i razmjerno malo ishoda vezanih uz područje gospodarstva i tržišta rada , što su dominanto teme vezane uz programe ekonomskih studija. Procjene sukladnosti prepoznatih ishoda u programima s ishodima navedenim u kompetencijskom modelu pokazuju kako je samo manji broj ishoda u potpunosti (20%) procijenjena kao potpuno kompatibilan s modelom , do k je većina ostalih (75%) procijenjena kao djelomič no kompatibilna, dok preostali ishodi modela nisu prepoznati u analiziranim studijskim programima. U ovom dijelu istraživanja uključeni eksperti komentirali su predloženi model kompetencijskih područja kao dobro polazište za razradu kvalifikacijskog standarda za profil savjetnika u profesionalnom usmjeravanju i savjetovanju u skladu s pretpostavkama Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Isto tako izrazili podržali su ideju o važnosti razvoja cjelovitog s tudijskog programa na poslijediplomskoj razini , te osobnu spremnost da se uključe u razradu kurikuluma i sustavnu edukaciju stručnjaka u ovom području. Na temelju rezultata ovog istraživanja može se zaključiti da analizirani programi predstavljaju dobro uporište za razvoj kurikuluma studijskog programa u području profesionalnog savjetovanja i usmjeravanja. Taj bi program na poslijediplomskoj razini omogućio da se ciljano nadograde i prošire kompetencije stečene u srodnim područjima do razine diplomskog s tudija te se omogući jasno profiliranje specijalista u području profesionalnog usmjeravanja i savjetovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb