Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 688035

Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj


Vizek Vidović, Vlasta; Potočnik, Dunja
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj, 2013. (izvještaj).


CROSBI ID: 688035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj
(Possibilities and perspectives of initial education for counselors in professional guidance in the Republic of Croatia)

Autori
Vizek Vidović, Vlasta ; Potočnik, Dunja

Izvornik
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izvještaj

Godina
2013

Ključne riječi
Profesionalno usmjeravanje; savjetovanje; kompetencije; obrazovanje; obuka; obrazovni ishodi
(Professional guidance; counseling; competences; education; training; educational outcomes)

Sažetak
Analiza studijskih programa u kojoj su sudj elovali sveučilišni nastavnici upoznati s problematikom profesionalnog usmjeravanja i savjetovanja pokazala je da svi programi koji su bili predmet analize (studiji psihologije, pedagogije socijalnog rada, socijalne pedagogije i edukacijske rehabilitacije) sadrže kolegije koji na sve tri razine – prijediplomskoj, diplomskoj i razini specijalističkog studija – rezultiraju ishodima učenja relevantnim za kompetencijski profil savjetnika u profesionalnom usmjeravanju. Najveći broj ishoda nalazi se u kolegijima studija psihologije i t o u području razvoj ne psihologije, psihologije rada i psihološkog savjetovanja. U analiziranom studiju pedagogije također je zastupljen znatan broj ishoda učenja koji su usmjereni na orijentiranje pedagoga u ovom važnom područj u njihovog djelovanja u školi. Ostali studiji sa drže manji broj kolegija koji su usmjereni na ishode učenja u ovom području pri čemu se većinom odnose na specifična područja – savjetovanje rizičnih skupina kao što su socijalno ugrožene osobe, osobe s ponašajnim teškoćama ili pak osobe s invalidit etom. U programima su najmanje zastupljeni sadržaji vez ani uz ishode učenja u 7. i 8. (Podrška zaposlenicima u području profesionalnog i karijernog usmjeravanja ; Profesionalna etika, odgovornost za vlastiti profesionalni razvoj i za razvoj područja ), što je i razumljivo jer se ta područja najizravnije odnose na konkretan kompetencijski profil savjetnika u profesionalnom usmjeravanju . U tim se studijima zamjećuje i razmjerno malo ishoda vezanih uz područje gospodarstva i tržišta rada , što su dominanto teme vezane uz programe ekonomskih studija. Procjene sukladnosti prepoznatih ishoda u programima s ishodima navedenim u kompetencijskom modelu pokazuju kako je samo manji broj ishoda u potpunosti (20%) procijenjena kao potpuno kompatibilan s modelom , do k je većina ostalih (75%) procijenjena kao djelomič no kompatibilna, dok preostali ishodi modela nisu prepoznati u analiziranim studijskim programima. U ovom dijelu istraživanja uključeni eksperti komentirali su predloženi model kompetencijskih područja kao dobro polazište za razradu kvalifikacijskog standarda za profil savjetnika u profesionalnom usmjeravanju i savjetovanju u skladu s pretpostavkama Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Isto tako izrazili podržali su ideju o važnosti razvoja cjelovitog s tudijskog programa na poslijediplomskoj razini , te osobnu spremnost da se uključe u razradu kurikuluma i sustavnu edukaciju stručnjaka u ovom području. Na temelju rezultata ovog istraživanja može se zaključiti da analizirani programi predstavljaju dobro uporište za razvoj kurikuluma studijskog programa u području profesionalnog savjetovanja i usmjeravanja. Taj bi program na poslijediplomskoj razini omogućio da se ciljano nadograde i prošire kompetencije stečene u srodnim područjima do razine diplomskog s tudija te se omogući jasno profiliranje specijalista u području profesionalnog usmjeravanja i savjetovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlasta Vizek Vidović (autor)

Avatar Url Dunja Potočnik (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Vizek Vidović, Vlasta; Potočnik, Dunja
Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj, 2013. (izvještaj).
Vizek Vidović, V. & Potočnik, D. (2013) Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj. Mogućnosti i perspektive početnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj. Izvještaj.
@unknown{unknown, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta and Poto\v{c}nik, Dunja}, year = {2013}, keywords = {Profesionalno usmjeravanje, savjetovanje, kompetencije, obrazovanje, obuka, obrazovni ishodi}, title = {Mogu\'{c}nosti i perspektive po\v{c}etnog obrazovanja savjetnika u profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj}, keyword = {Profesionalno usmjeravanje, savjetovanje, kompetencije, obrazovanje, obuka, obrazovni ishodi} }
@unknown{unknown, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta and Poto\v{c}nik, Dunja}, year = {2013}, keywords = {Professional guidance, counseling, competences, education, training, educational outcomes}, title = {Possibilities and perspectives of initial education for counselors in professional guidance in the Republic of Croatia}, keyword = {Professional guidance, counseling, competences, education, training, educational outcomes} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font