Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 68765

Diferencijacija kao izbor konkurentske prednosti hrvatskih pduzeća


Tipurić, Darko; Galetić, Lovorka
Diferencijacija kao izbor konkurentske prednosti hrvatskih pduzeća // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 50 (1999), 7-8; 745-770 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 68765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Diferencijacija kao izbor konkurentske prednosti hrvatskih pduzeća
(Diferentiation as a source of competitive advantages for Croatian enterprises)

Autori
Tipurić, Darko ; Galetić, Lovorka

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 50 (1999), 7-8; 745-770

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
diferencijacija; konkurentska prednost; strateško pozicioniranje; strateški managerment
(diferentiation; competitive advantage; strategic positioning; strategic management)

Sažetak
U radu su prikazani ključni aspekti konkurentske prednosti diferencijacije i obilježja strateškog pozicioniranja hrvatskih poduzeća, koja biraju i provode diferencijaciju. Bit rada je pristup strukturalističke teorije strategije, po kojoj je srce svake strategije konkurentska prednost kojom se može postići iznadprosječna uspješnost poduzeća u dugome roku u svojoj industriji. Ako poduzeće želi polučiti konkurentnu prednost, mora načiniti izbor o vrsti konkurentske prednosti koju želi postići i području koje želi opsluživati. To je ključan izbor u strateškom ponašanju poduzeća. Konkurentna prednost poduzeća, naglašeno je u radu, može se očitovati u dvama oblicima: održivo niskim troškovima i održivoj diferencijaciji u industriji (ili industrijama) u kojoj se poduzeće natječe. Domena rada vezana je za analizu strateškog ponašanja hrvatskih poduzeća-diiferencijatora. Na temelju rezultata provedenog empirijskog istraživanja pokazano je kako kako dvije petine hrvatskih poduzeća teži diferencijaciji kao osnovnom strateškom izboru, te da profitna poduzeća više biraju diferencijaciju od onih koja su ostvarila gubitak u prethodnom razdoblju. Hipoteza je podržana u nekim segmentima. Mala poduzeća znatno više biraju diferencijaciju od srednjih i velikih, a neindustrijska poduzeća više od industrijskih. Indikativno je kako su poduzeća-diferencijatori uglavnom orijentirana na hrvatsko tržište, premda ih većina bira razvitak kao glavni strateški cilj. Pristupnik se u radu posvetio teorijskom određuju strukturalističke teorije strategije te eksplikaciji glavnih rezultata vezanih za izvore (pokretače) konkurentske prednosti hrvatskih poduzeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
067004

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lovorka Galetić (autor)

Avatar Url Darko Tipurić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tipurić, Darko; Galetić, Lovorka
Diferencijacija kao izbor konkurentske prednosti hrvatskih pduzeća // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 50 (1999), 7-8; 745-770 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Tipurić, D. & Galetić, L. (1999) Diferencijacija kao izbor konkurentske prednosti hrvatskih pduzeća. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 50 (7-8), 745-770.
@article{article, author = {Tipuri\'{c}, Darko and Galeti\'{c}, Lovorka}, year = {1999}, pages = {745-770}, keywords = {diferencijacija, konkurentska prednost, strate\v{s}ko pozicioniranje, strate\v{s}ki managerment}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {50}, number = {7-8}, issn = {0424-7558}, title = {Diferencijacija kao izbor konkurentske prednosti hrvatskih pduze\'{c}a}, keyword = {diferencijacija, konkurentska prednost, strate\v{s}ko pozicioniranje, strate\v{s}ki managerment} }
@article{article, author = {Tipuri\'{c}, Darko and Galeti\'{c}, Lovorka}, year = {1999}, pages = {745-770}, keywords = {diferentiation, competitive advantage, strategic positioning, strategic management}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {50}, number = {7-8}, issn = {0424-7558}, title = {Diferentiation as a source of competitive advantages for Croatian enterprises}, keyword = {diferentiation, competitive advantage, strategic positioning, strategic management} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font