Pregled bibliografske jedinice broj: 68754
Konkurentska prednost poduzeća - izbor između niskih troškova i diferencijacije
Konkurentska prednost poduzeća - izbor između niskih troškova i diferencijacije // Poslovna analiza i upravljanje, (1999), 3; 3-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 68754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konkurentska prednost poduzeća - izbor između niskih troškova i diferencijacije
(Competitive advantage of an enterprise - choice between low costs and diferentiation)
Autori
Tipurić, Darko
Izvornik
Poslovna analiza i upravljanje (1330-9129)
(1999), 3;
3-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
konkurentska prednost; poduzeće; strateški management
(competitive advantage; enterprise; strategic management)
Sažetak
U članku je razmotrena konkurentska prednost poduzeća u okviru koji je razvijen u strukturalističkoj školi strateškog managementa. Po njoj, poslovni uspjeh poduzeća ovisi o industrijskoj strukturi i sposobnosti poduzeća da se kvalitetno strateški pozicionira u industriji ili industrijskom segmentu. Konkurentska prednost postoji kad je poduzeće djelotvornije od suparnika u obrani nasuprot konkurentskih sila; uspješnije u privlačenju kupaca i njihovom uvjeravanju da njegovi proizvodi imaju superiornu vrijednost; i bolje u ponudi dobrog proizvoda po niskoj cijeni ili onoga koji ima veću stvarnu ili opaženu vrijednost za kupce (za što su oni spremni platiti premijsku cijenu). Detaljno su analizirane dvije vrste konkurentske prednosti: niski troškovi i diferencijacija, te razvoj prednosti u uskom konkurentskom području (industrijskom segmentu). Poduzeće može ostvariti konkurentsku prednost ako ostvari i održava značajno niže troškove u odnosu na suparnike u industriji. Najniži troškovi u industriji daju povlašten status poduzeću: omogućuju mu postavljanje nižih cijena od suparnika i postizanje većeg tržišnoga udjela, ili veće profite pri prodaji po prosječnoj industrijskoj cijeni. Strategija diferencijacije svodi se na oblikovanje ili prilagodbu poslovnih aktivnosti i asortimana kojima se poduzeće može, na bolji način, razlikovati od svoje konkurencije. Diferencijacijom treba kupcima nuditi nešto jedinstveno i osobito vrijedno za njih, a što im drugi ponuđači u industriji ne mogu ponuditi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA