Pregled bibliografske jedinice broj: 687015
Nastanak zajedničke visokoobrazovne politike na razini Europske unije
Nastanak zajedničke visokoobrazovne politike na razini Europske unije // Sociologija i prostor, 48 (2010), 1 (186); 99-112 doi:10.5673/sip (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 687015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastanak zajedničke visokoobrazovne politike na razini Europske unije
(Creation of a Common Higher Education Policy at the EU Level)
Autori
Šćukanec, Ninoslav
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 48
(2010), 1 (186);
99-112
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
zajednička visokoobrazovna politika; suradnja u visokom obrazovanju; harmonizacija; sveučilišna autonomija; nacionalna suverenost; Europska zajednica; Bolonjski proces; ERASMUS program
(common higher education policy; higher education cooperation; harmonization; university autonomy; national sovereignty; European Community; Bologna process; ERASMUS programme)
Sažetak
Europska zajednica je već 1955. godine uvidjela potrebu stvaranja zajedničke visokoobrazovne politike kako bi se bolje iskoristio europski intelektualni i znanstveni potencijal te kako bi se taj potencijal približio potrebama gospodarstva. Prva faza razvoja zajedničke visokoobrazovne politike u šezdesetim godinama 20. stoljeća obilježena je pokušajem pronalaženja adekvatnog institucionalnog okvira za promicanje visokog obrazovanja na razini Europske zajednice. U drugoj fazi u sedamdesetim godinama suradnja na području visokog obrazovanja priznata je kao zajednička politika za koju institucije EZ-e mogu formirati određene aktivnosti te je definiran potreban administrativan aparat unutar Europske komisije. Uspostavljeni su oblici suradnje koji su istovremeno predmet odlučivanja svake članice te aktivnost na razini EZ-e koja može dodatno unaprijediti kvalitetu i služiti kao nadopuna nacionalnim aktivnostima. U zadnjoj trećoj fazi od 1985.–1993. godine osigurana je široka podrška za pravovaljano donošenje odluka o visokom obrazovanju na razini EZ-e. Europsko vijeće je 1987. godine odobrilo ERASMUS program čime je završen ciklus nastajanja visokoobrazovne politike na razini EZe. Ovaj model nastajanja i kreiranja visokoobrazovne politike unutar EZ-e značajan je jer pokazuje na koji je način moguće ideju pretočiti u zajedničku politiku EZ-e, uz istovremeno očuvanje i poštivanje sveučilišne autonomije i nacionalnog suvereniteta. Suradnja na razini EZ-e pokazala se puno dinamičnijom i efikasnijom od međuvladine suradnje. To je otvorilo put nastanku i razvoju Bolonjskog procesa krajem 20. stoljeća. Europska unija je dobila pomoćnu i nadopunjavajuću ulogu u visokom obrazovanju jer su glavne kompetencije i dalje ostale na državama članicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts