Pregled bibliografske jedinice broj: 686878
GIS u gimnazijskom obrazovanju u dodatnoj nastavi geografije
GIS u gimnazijskom obrazovanju u dodatnoj nastavi geografije // 9. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz Svjetski dan GIS-a / Lapaine, Miljenko (ur.).
Zadar: Hrvatsko kartografsko društvo, 2013. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 686878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
GIS u gimnazijskom obrazovanju u dodatnoj nastavi geografije
(GIS as part of additional geography classes in Croatian high school education)
Autori
Jezdić, Kristina ; Morić Španić, Antonio ; Zeljko, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
9. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz Svjetski dan GIS-a
/ Lapaine, Miljenko - Zadar : Hrvatsko kartografsko društvo, 2013, 26-26
ISBN
978-953-95815-3-2
Skup
9. savjetovanje Kartografija i geoinformacije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 20.11.2013. - 22.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
GIS ; geografija ; obrazovanje ; dodatna nastava
(GIS ; geography ; education ; additional classes)
Sažetak
Geografija je ključna za razumijevanje svih prostornih sadržaja, veza, procesa i odnosa, stoga zauzima nezaobilaznu ulogu u procesu općeg obrazovanja. Da bi se geografska stvarnost lakše razumjela i spoznala nužno ju je pojednostavniti i vizualizirati. Osnovno sredstvo prikazivanja prostornih podataka je geografska karta. Razvojem računalne tehnologije omogućen je digitalni prikaz, obrada i distribucija karata. Na taj način karta postaje dostupna širem krugu korisnika. Osim toga, tehnologija GIS-a nudi brojne mogućnosti prostornih analiza na kojima se temelji niz društvenih djelatnosti. Smatramo da je upoznavanje s tehnologijom GIS-a, digitalnom obradom prostornih podataka i primjenom u geografiji potrebno već u srednjim školama, dakle prije akademske razine obrazovanja. Najprimjerenije rješenje je uvođenje odgovarajućih sadržaja iz GIS-a i digitalne kartografije u gimnazijski nastavni program geografije, u onim formalnim oblicima koji su predviđeni postojećom zakonskom regulativom (obvezna nastava, izborna nastava, dodatna nastava, izvannastavne školske aktivnosti i sl.). Da bi se to ostvarilo, potrebno je povezati osnovne pojmove iz GIS-a s izabranim nastavnim sadržajima koje smatramo najrelevantnijim za razvoj specifičnih geografskih znanja i vještina. Pritom je najprikladnije koristiti open source softvere i besplatne prostorne podatke, dostupne na webu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Geodetski fakultet, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb