Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 686851

Modeli poticanja kreativnosti učenika u aktualnim osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskog jezika i književnosti


Kuvač-Levačić, Kornelija
Modeli poticanja kreativnosti učenika u aktualnim osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskog jezika i književnosti // MEDNARODNA konferenca EDUvision (2013 ; Ljubljana) Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: El. knjiga. - Polhov Gradec, 2013. str. 296-305 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 686851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli poticanja kreativnosti učenika u aktualnim osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskog jezika i književnosti
(MODELS THAT ENCOURAGE CREATIVITY IN CURRENT PRIMARY SCHOOL TEXTBOOKS OF CROATIAN LANGUAGE AND LITERATURE)

Autori
Kuvač-Levačić, Kornelija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
MEDNARODNA konferenca EDUvision (2013 ; Ljubljana) Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca - Ljubljana : El. knjiga. - Polhov Gradec, 2013, 296-305

ISBN
978-961-93189-8-0

Skup
Mednarodna konferenca EDUvision 2013 »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij«

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 28.11.2013. - 29.11.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dječja kreativnost; poticaji; osnovna škola; udžbenici; hrvatski jezik i književnost
(children creativity; encouragement; primary school; textbooks; Croatian language and literature)

Sažetak
Cilj rada je na temelju analize aktualnih osnovnoškolskih udžbenika hrvatskog jezika i književnosti (izdanja čitanki od 2. do 4. razreda iz 2013. godine), a poglavito zadataka koji se učenicima zadaju nakon čitanja tekstova ponuđenih u okviru nastave književnosti, doći do spoznaja koliko su udžbenici materinskog jezika stvarni poticaj razvoju kreativnosti djece niže osnovnoškolske dobi. U prvom redu razmatrat će se aspekt poticanja stvaralačkih kompetencija djece na planu literarnog izraza, ali i koliko se razvoj tih literarnih kompetencija usklađuje s razvojem njihovih cjelokupnih kreativnih potencijala. Modeli kreativnosti u udžbenicima hrvatskog jezika usporedit će se sa sličnim smjernicama u nastavi engleskog kao materinskog jezika, kako bi se došlo do zaključka odgovaraju li modeli poticanja koje u njima pronalazimo suvremenim znanstvenim spoznajama o razvoju kreativnosti kod djece te što bi se u njima eventualno moglo istaknuti kao primjer dobre prakse, a na kojim bi aspektima još trebalo poraditi. ENGLISH: The main purpose of this paper is showing how do current primary school textbooks of mother tongue in Croatia encourage creativity in children (age 8-10). The research is based on recent edition of textbooks of Croatian language and literature from 2nd to 4th grade of primary school (all published in 2013). First, the aspect of encouraging literal creativity is considered, but then the article explanes how developement of literal creativity and creativity in general, are corelated with each other. The analyses of the tasks and methodical tools after reading literal texts (comprehension) and comparation with similar guidelines in teaching English as a mother tongue, for example, shows that the models that encourage creativity in current primary school textbooks of Croatian Language and Literature do not get much behind compared models. However, the tasks which enhance children creativity through multimedia in Croatian textbooks should be inherent in larger amount.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Kornelija Kuvač Levačić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Kuvač-Levačić, Kornelija
Modeli poticanja kreativnosti učenika u aktualnim osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskog jezika i književnosti // MEDNARODNA konferenca EDUvision (2013 ; Ljubljana) Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: El. knjiga. - Polhov Gradec, 2013. str. 296-305 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kuvač-Levačić, K. (2013) Modeli poticanja kreativnosti učenika u aktualnim osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskog jezika i književnosti. U: Orel, M. (ur.)MEDNARODNA konferenca EDUvision (2013 ; Ljubljana) Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij.
@article{article, author = {Kuva\v{c}-Leva\v{c}i\'{c}, Kornelija}, editor = {Orel, M.}, year = {2013}, pages = {296-305}, keywords = {dje\v{c}ja kreativnost, poticaji, osnovna \v{s}kola, ud\v{z}benici, hrvatski jezik i knji\v{z}evnost}, isbn = {978-961-93189-8-0}, title = {Modeli poticanja kreativnosti u\v{c}enika u aktualnim osnovno\v{s}kolskim ud\v{z}benicima hrvatskog jezika i knji\v{z}evnosti}, keyword = {dje\v{c}ja kreativnost, poticaji, osnovna \v{s}kola, ud\v{z}benici, hrvatski jezik i knji\v{z}evnost}, publisher = {El. knjiga. - Polhov Gradec}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Kuva\v{c}-Leva\v{c}i\'{c}, Kornelija}, editor = {Orel, M.}, year = {2013}, pages = {296-305}, keywords = {children creativity, encouragement, primary school, textbooks, Croatian language and literature}, isbn = {978-961-93189-8-0}, title = {MODELS THAT ENCOURAGE CREATIVITY IN CURRENT PRIMARY SCHOOL TEXTBOOKS OF CROATIAN LANGUAGE AND LITERATURE}, keyword = {children creativity, encouragement, primary school, textbooks, Croatian language and literature}, publisher = {El. knjiga. - Polhov Gradec}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font