Pregled bibliografske jedinice broj: 686769
Kompetencije učenika i nastavnika za 21. stoljeće
Kompetencije učenika i nastavnika za 21. stoljeće // Acta ladertina, 10 (2013), 49-60 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 686769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učenika i nastavnika za 21. stoljeće
(Student's and Teacher's Competencies for the 21st Century)
Autori
Vrkić Dimić, Jasmina
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 10
(2013);
49-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
IKT ; kompetencije ; nastavnici ; suvremena nastava ; učenici ; vještine
(competencies ; ICT ; modern teaching ; skills ; students ; teachers)
Sažetak
U radu se promišlja o vještinama i kompetencijama nužnima za kvalitetan i produktivan život u 21. stoljeću obilježen širokom primjenom IKT-a u svim područjima života i rada. Daje se prikaz različitih modela kompetencija u kojima se uz razvijene vještine informatičke i informacijske pismenosti nalaze i šire kompetencije kao što su, primjerice, one komunikacijske, suradničke, kompetencije za kreativno i kritičko mišljenje i rješavanje problema i sl. Posebna se pozornost posvećuje identifikaciji aktualnih vještina i kompetencija učenika i nastavnika koje podržavaju učenje i poučavanje te se nadalje razvijaju kroz suvremenu otvorenu nastavu. Kako bi nastavnici bili u mogućnosti učinkovito integrirati IKT u procese nastavnog učenja i poučavanja potrebne su im izgrađene vještine i kompetencije dvije vrste: barem osnovne vještine informatičke pismenosti te multimedijske didaktičke kompetencije. Dok osnovne tehnološke vještine nastavnici mogu razviti na uobičajenim računalnim tečajevima namijenjenima široj javnosti, izgrađivanje multimedijskih didaktičkih kompetencija zahtijeva specijaliziranu obuku namijenjenu nastavnicima, a koja je usmjerena prema specifičnim metodama uporabe IKT-a u nastavi. Kako kompetencije predstavljaju dinamičan fenomen uvjetovan karakteristikama određenog konteksta i promjenjiv kroz vrijeme potrebno je kontinuirano promišljati o vještinama i kompetencijama nužnima za život u 21. stoljeću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics Abstracts
- Sociological Abstracts
- EBSCO's SocINDEX