Pregled bibliografske jedinice broj: 686754
Suradnja škola i vanjskih dionika
Suradnja škola i vanjskih dionika // Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 51 (2014), 3; 523-545 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 686754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja škola i vanjskih dionika
(Collaboration of Schools and External Stakeholders)
Autori
Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva
Izvornik
Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (1846-5226) 51
(2014), 3;
523-545
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
škola ; suradnja ; obrazovna politika ; kvaliteta obrazovanja ; dionici u području obrazovanja
(school ; collaboration ; education policy ; quality of education ; stakeholders in education)
Sažetak
U članku se raspravlja o suradnji škola i vanjskih dionika kao bitnom indikatoru kvalitete obrazovanja, ali i bitnoj pretpostavci održivosti obrazovnih promjena i reformi. U teorijskom dijelu rada kontekstualizira se tema suradnje škola i vanjskih dionika analizom aktualnih policy dokumenata te se izlažu temeljne teorijske postavke o fenomenu suradnje, suradnji škola i vanjskih dionika te pozicijama i ulogama relevantnih dionika s kojima škole uspostavljaju suradničke odnose. U empirijskom dijelu rada izlažu se rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati percepciju učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola, sveučilišnih nastavnika i donositelja odluka o kvaliteti i stupnju (uspostavljene) suradnje škola, odnosno učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola s dionicima iz vanjskog okruženja – posebice s visokoškolskim institucijama koje sudjeluju u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika te predstavnicima donositelja odluka. Većina sudionika istraživanja procjenjuje suradnju škola i vanjskih dionika nezadovoljavajućom, nudeći prijedloge za njeno unapređivanje prvenstveno kroz njeno formaliziranje i usustavljivanje utemeljeno na poželjnom međusobnom odnosu dionika u suradnji koji podrazumijeva aktivni dijalog, međusobno slušanje, uvažavanje i ostvarivanje zajedničkih ciljeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SocINDEX (EBSCO)
- CSA SOCIOLOGICAL ABSTRACTS
- CSA WORLDWIDE POLITICAL SCIENCE ABSTRACTS
- CSA SOCIAL SERVICES ABSTRACT (SELECTIVE)