Pregled bibliografske jedinice broj: 686742
Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama
Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama // Pedagogijska istraživanja, 6 (2009), 1-2; 103-119 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 686742 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama
(Modern management of educational institutions)
Autori
Sajko, Livijo ; Mrnjaus, Kornelija
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 6
(2009), 1-2;
103-119
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje ; javna uprava ; javno dobro ; javno upravljanje ; efikasnost ; obrazovne ustanove ; balanced scorecard
(education ; public administration ; public good ; public management ; efficiency ; educational institutions ; Balanced Scorecard)
Sažetak
Koristeći interdisciplinarni pristup, autori u radu obrađuju pitanje suvremenog upravljanja obrazovnim ustanovama s ciljem povećanja njihove cjelokupne efikasnosti. Autori polaze od teorije javnih dobara prema kojoj su javna dobra, u koja ulaze i obrazovanje i znanje, neisključiva i nekonkurentna. Prema istoj teoriji javna se dobra mogu proizvoditi, a za njihovu je proizvodnju u prvom redu zadužena javna uprava. Kako je takva proizvodnja zbog monopolskog položaja javne uprave neefikasna, zbog povećanja efikasnosti država nastoji uvesti prakse upravljanja iz privatnog sektora u javni sektor. Autori u radu predstavljaju Balanced Scorecard, jednu od navedenih praksa ili menadžerskih metoda privatnog sektora koja sve više dobiva na značaju simulirajući primjenu navedene metode na primjeru „Gimnazije X“. Metodom promatranja izlaznih podataka autori su utvrdili mogućnost povećanja efikasnosti obrazovne ustanove primjenom metode balanced scorecard. Povećanje efikasnosti je vidljivo kroz racionalnije korištenje raspoloživih financijskih sredstava i pristup dodatnim izvorima financiranja, kroz unapređenje kvalitete nastave, pojednostavljenje internih poslovnih procesa i funkcioniranja obrazovne ustanove čime se posredno smanjuju troškovi, a kao rezultat navedenog povećava se zadovoljstvo učenika, koji s boljim uspjehom završavaju školovanje što im otvara veće mogućnosti pri upisu na fakultete i zapošljavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts