Pregled bibliografske jedinice broj: 686644
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukcijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 686644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metajezično znanje, verbalno radno pamćenje i verbalna tečnost kod jednojezičnih i dvojezičnih govornika
(Metalinguistic knowledge, verbal working memory and verbal fluency in monolingual and bilingual speakers)
Autori
Pindrić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukcijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
24.01
Godina
2014
Stranica
53
Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena
Neposredni voditelj
Hržica, Gordana
Ključne riječi
dvojezičnost; metajezik; verbalno radno pamćenje; verbalna tečnost
(bilingualism; meta-language; verbal working memory; verbal fluency)
Sažetak
Ekonomske migracije i razvoj društva stvorili su okolnosti u kojima je dvojezičnost svakodnevna pojava, a razumijevanje jezičnog razvoja dvojezičnih govornika nužnost. Danas, populacija je većinom dvojezična ili višejezična. Cilj je ovog istraživanja usporediti jednojezične i dvojezične govornike na zadacima metajezičnog znanja, verbalnog radnog pamćenja i verbalne tečnosti.Postavlja se pitanje jesu li dvojezična djeca uspješnija na zadacima metajezičnog znanja, verbalnog radnog pamćenja i verbalne tečnosti. U ispitivanju je sudjelovalo 64-ero djece koja su podijeljena u dvije jednake skupine (N=32) prema jezičnom statusu. Ispitivanje je provedeno u četiri zagrebačka vrtića sa svakim djetetom pojedinačno. Metajezično znanje ispitano je zadacima oblikotvorne i tvorbene morfologije, verbalno radno pamćenje ispitano je zadacima protočnosti i kapaciteta fonološke petlje te središnje izvršne sastavnice, dok je je verbalna tečnost ispitana nabrajanjem životinja i crtanih filmova. Dvojezični govornici nisu se pokazali uspješnijima od jednojezičnih vršnjaka na zadacima metajezičnog znanja i verbalne tečnosti, a na zadacima verbalnog radnog pamćenja postigli su bolje rezultate samo na zadacima kapaciteta središnje izvršne sastavnice, dok na ostalim zadacima nije utvrđena statistički značajna razlika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb