Pregled bibliografske jedinice broj: 686530
Uporaba strategija učenja gramatike u njemačkom i španjolskom kao stranome jeziku
Uporaba strategija učenja gramatike u njemačkom i španjolskom kao stranome jeziku // Standardni jezici i sociolekti u 21. stoljeću / Peti-Stanić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan (ur.).
Dubrovnik, Hrvatska: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Srednja Europa, 2013. str. 26-27 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 686530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba strategija učenja gramatike u njemačkom i španjolskom kao stranome jeziku
(The use of grammar learning strategies in German and Spanish as foreign languages)
Autori
Božinović, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Standardni jezici i sociolekti u 21. stoljeću
/ Peti-Stanić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan - : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Srednja Europa, 2013, 26-27
ISBN
978-953-6979-95-0
Skup
Standardni jezici i sociolekti u 21. stoljeću
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strategije učenja gramatike; stupanj učenja; poučavanje strategija učenja
(grammar learning stratgies; language proficiency level; learning strategy instruction)
Sažetak
Iako su strategije učenja stranih jezika već desetljećima predmet zanimanja u području usvajanja stranoga jezika, malobrojna su istraživanja koja se bave strategijama učenja gramatike kao izdvojene skupine općih strategija učenja. Ona su najčešće provođena u okviru istraživanja općih strategija učenja stranoga jezika. Pojedini autori definiraju strategije učenja gramatike kao namjerne misli i akcije koje učenik svjesno odabire da bi olakšao učenje i stekao bolju kontrolu nad uporabom gramatičkih struktura (Cohen i Pinilla-Herrera, 2010). Stoga uporaba prikladnih strategija učenja gramatike povećava efikasnost, doprinosi učinkovitijem učenju, a ujedno omogućava i kontrolu učenja. Cilj ovoga istraživanja je steći uvid u proces ovladavanja gramatikom stranoga jezika u odraslih učenika stranoga jezika radi utvrđivanja uloge strategija učenja gramatike kojima se učenici koriste u dvama stranim jezicima, i to njemačkome i španjolskome, na dvije razine ovladanosti. Polazimo od pretpostavke da se odrasli učenici stranoga jezika koriste različitim strategijama učenja gramatike pri učenju različitih stranih jezika koje djelomično prenose iz materinskoga ili nekog drugog stranog jezika koji su prethodno učili. Stoga pretpostavljamo da će postojati razlike između strategija učenja gramatike u njemačkome i španjolskome jeziku, kao i razlike između strategija učenja gramatike u odnosu na dva različita stupnja učenja (početni i srednji) definirana prema Zajedničkom europskom referentnom okviru na jezike (2005). Istraživanje je obuhvatilo 401 ispitanika koji uče njemački i španjolski kao strani jezik na sedam visokoškolskih ustanova na području Hrvatske. Svi su ispitanici izvorni govornici hrvatskoga jezika. Podaci o strategijama učenja gramatike prikupljeni su strukturiranim upitnikom za mjerenje uporabe strategija učenja gramatike (Autor, 2012). Rezultati istraživanja su pokazali da postoje razlike u uporabi strategija učenja gramatike u njemačkome i španjolskome jeziku kao i razlike u odnosu na stupanj učenja pojedinoga stranoga jezika. Glotodidaktičke implikacije ovoga istraživanja ukazuju na učinkovitost sustavnog poučavanja strategija učenja gramatike koje može olakšati proces usvajanja navedenih stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija