Pregled bibliografske jedinice broj: 686041
Škola Summerhill – doprinos pedagogiji
Škola Summerhill – doprinos pedagogiji, 2004., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 686041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola Summerhill – doprinos pedagogiji
(Summerhill School – contribution to pedagogy)
Autori
Horvat, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.02
Godina
2004
Stranica
41
Mentor
Oslić, Josip
Ključne riječi
Summerhill; Sigmund Freud; Wilhelm Reich; liberalni odgoj; odgovornost; religiozne vrijednosti.
(Summerhill School; Sigmund Freud; Wilhelm Reich; liberal education; responsibility; religious values.)
Sažetak
Diplomska radnja prikazuje autorovu filozofsko- pedagošku refleksiju na nastanak škole Summerhill kao jednog od školskog modela primjene pedagoških smjernica Alexandra Suthelanda Neilla. Polazišta takvog modela školovanja i odgoja Neill pronalazi u idejama Sigmunda Freuda i Wilhelma Reicha. Slijedom njihovih koncepata u psihijatriji, on gradi posebno socijalno okruženje sastavljeno od škole i interakcije između djece i odgojitelja. Smatrajući tradicionalne metode odgoja krutima i besperspektivnima, u temelje svog modela odgajanja ugrađuje imperative suradnje među odgojiteljima, te kreativnost, slobodno vrijeme i razvijanje iskrenosti među djecom. Socijalna dinamika takvog intenziteta u koordinaciji sa zahtjevima školskog sustava može pomoći u preodgoju problematične djece. Uzroke asocijalnog ponašanja djece prema drugima nalazi u klasnim razlikama koje su na vlastiti način izgradile njihov identitet. Neillov model odgajanja u Summerhillu u široj akademskoj javnosti izazvao je različite reakcije stručnjaka na polju pedagogije u Velikoj Britaniji i SAD-u. Nekonvencionalan pristup u školi Summerhill izazvao je kritike zbog liberalnog stava prema spolnosti. S druge strane, ne mogu se nijekati određeni doprinosi s obzirom na primjenu kazne kao odgojne mjere i uloge socijalne rehabilitacije s naglaskom na rad, suosjećanje i odgovornost. Autor u svojem kritičkom osvrtu naglašava kako je Neill trebao integrirati i religiozne vrijednosti u svoj sustav, što temelji na njegovu iskustvu odgoja u djetinjstvu i mladosti.
Izvorni jezik
Hrvatski