Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 686041

Škola Summerhill – doprinos pedagogiji


Horvat, Željko
Škola Summerhill – doprinos pedagogiji, 2004., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 686041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Škola Summerhill – doprinos pedagogiji
(Summerhill School – contribution to pedagogy)

Autori
Horvat, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
06.02

Godina
2004

Stranica
41

Mentor
Oslić, Josip

Ključne riječi
Summerhill; Sigmund Freud; Wilhelm Reich; liberalni odgoj; odgovornost; religiozne vrijednosti.
(Summerhill School; Sigmund Freud; Wilhelm Reich; liberal education; responsibility; religious values.)

Sažetak
Diplomska radnja prikazuje autorovu filozofsko- pedagošku refleksiju na nastanak škole Summerhill kao jednog od školskog modela primjene pedagoških smjernica Alexandra Suthelanda Neilla. Polazišta takvog modela školovanja i odgoja Neill pronalazi u idejama Sigmunda Freuda i Wilhelma Reicha. Slijedom njihovih koncepata u psihijatriji, on gradi posebno socijalno okruženje sastavljeno od škole i interakcije između djece i odgojitelja. Smatrajući tradicionalne metode odgoja krutima i besperspektivnima, u temelje svog modela odgajanja ugrađuje imperative suradnje među odgojiteljima, te kreativnost, slobodno vrijeme i razvijanje iskrenosti među djecom. Socijalna dinamika takvog intenziteta u koordinaciji sa zahtjevima školskog sustava može pomoći u preodgoju problematične djece. Uzroke asocijalnog ponašanja djece prema drugima nalazi u klasnim razlikama koje su na vlastiti način izgradile njihov identitet. Neillov model odgajanja u Summerhillu u široj akademskoj javnosti izazvao je različite reakcije stručnjaka na polju pedagogije u Velikoj Britaniji i SAD-u. Nekonvencionalan pristup u školi Summerhill izazvao je kritike zbog liberalnog stava prema spolnosti. S druge strane, ne mogu se nijekati određeni doprinosi s obzirom na primjenu kazne kao odgojne mjere i uloge socijalne rehabilitacije s naglaskom na rad, suosjećanje i odgovornost. Autor u svojem kritičkom osvrtu naglašava kako je Neill trebao integrirati i religiozne vrijednosti u svoj sustav, što temelji na njegovu iskustvu odgoja u djetinjstvu i mladosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Josip Oslić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Željko
Škola Summerhill – doprinos pedagogiji, 2004., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Horvat, Ž. (2004) 'Škola Summerhill – doprinos pedagogiji', diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Horvat, \v{Z}eljko}, year = {2004}, pages = {41}, keywords = {Summerhill, Sigmund Freud, Wilhelm Reich, liberalni odgoj, odgovornost, religiozne vrijednosti.}, title = {\v{S}kola Summerhill – doprinos pedagogiji}, keyword = {Summerhill, Sigmund Freud, Wilhelm Reich, liberalni odgoj, odgovornost, religiozne vrijednosti.}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Horvat, \v{Z}eljko}, year = {2004}, pages = {41}, keywords = {Summerhill School, Sigmund Freud, Wilhelm Reich, liberal education, responsibility, religious values.}, title = {Summerhill School – contribution to pedagogy}, keyword = {Summerhill School, Sigmund Freud, Wilhelm Reich, liberal education, responsibility, religious values.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font