Pregled bibliografske jedinice broj: 685858
Misao Simone Weil
Misao Simone Weil, 2002., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 685858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Misao Simone Weil
(The philosophical thought of Simone Weil)
Autori
Ninković, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.06
Godina
2002
Stranica
31
Mentor
Oslić, Josip
Ključne riječi
Filozofija politike; kritika marksizma; rad; slobodno društvo; mistično iskustvo.
(Philosophy of politics; critique of Marxism; labour; free society; mystical experience.)
Sažetak
Autor je glavninu svog diplomskog rada posvetio filozofskom opusu i političko-društvenom aktivizmu Simone Weil, dok je u zadnjem poglavlju prezentirao njezino religiozno iskustvo kao prekretnicu prema filozofsko-religioznoj misli. Diplomski rad predstavlja Simone Weil kao svestranu filozofkinju. Filozofkinju koja je podjednako upućena u antičku misao, filozofiju politike, hegelijanizam, marksizam, estetiku i filozofiju religije. Autor ističe kako temelj ovom plodonosnom filozofskom istraživanju ne treba tražiti u akademskoj karijeri, već u praktičnom upoznavanju radničkog života, klasnih razlika i političkih napetosti koje su prethodile II. svjetskom ratu. Osebujna sinteza opažanja društvenih podjela, filozofskih ogleda o političkom ozračju i opis mističnog iskustva je nastala iz nekoliko kreativnih faza: nastavnička i radnička karijera u kojoj se kritički upoznala s idejama staljinizma ; religiozno iskustvo u Assisiju ; politički angažman u inozemstvu sve do smrti 24. kolovoza 1943. u engleskom Kentu. Polazišta filozofijskog promišljanja Simone Weil također treba tražiti u problemu slobode pojedinca i koncepta slobodnog društva. U tom pogledu ona je podjednako kritična prema primjeni marksističkih ideja u emancipaciji radništva, kao i prema totalitarističkom zatiranju slobode. Kritika marksizma se temelji na nedosljednosti ideološke perspektive uloge rada u budućnosti tehnološkog napretka, to jest, Marx nije odgovorio na temeljno pitanje kako će se ljudski rad oblikovati i prilagoditi prema zahtjevima za automatizacijom i usavršavanjem proizvodne tehnike. Kao takav ne može odgovoriti na izazove koje nameće tehničko doba. Nova vizija slobodnog društva kod Simone Weil povezana je s njezinim mističnim iskustvom. Duboki doživljaj ljubavi prema Bogu stvara okolnosti za suosjećanje s drugima, te postaje glavni pokretač društvenih promjena.
Izvorni jezik
Hrvatski