Pregled bibliografske jedinice broj: 685854
Mogućnosti razvoja emocionalne inteligencije djeteta
Mogućnosti razvoja emocionalne inteligencije djeteta, 2002., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 685854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti razvoja emocionalne inteligencije djeteta
(A development of emotional intelligence of child and it’s possibilities)
Autori
Hrsinjak, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.05
Godina
2002
Stranica
38
Mentor
Oslić, Josip
Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; roditeljstvo; odgoj; komunikacija; kontrola emocija.
(Emotional intelligence; parenthood; rising; communication; control over emotions.)
Sažetak
U mnoštvu tema iz suvremene psihologije, autor se odlučio da prezentira ulogu emocionalne inteligencije u razvoju djece. Drugim riječima, iznosi elemente faktičnog doprinosa emocionalne inteligencije na cjelokupan odgojni proces. Prema američkim psiholozima Peteru Saloveyu i Johnu Mayeru, pojam emocionalne inteligencije podrazumijeva skup dvanaest emocionalnih osobina koja su važna za sazrijevanje pojedinca. U kontekstu odgoja, roditelj je prvi koji mora djelovati na dijete putem njegovih emocija, shvatiti ih, razlučiti i ugraditi u svoje stavove prema djetetovu ponašanju. On ima zadatak u pomaganju djetetu da djeluje prema moralnim emocijama kao što su empatija, brižnost i čestitost, te da se nosi s emocijama stida i krivnje. Uloga racionalnosti se odražava u rješavanju problema kao što su konfliktne situacije. Promjenom mišljenja prema pozitivnim osjećajima, dijete na pozitivan način mijenja i svoje ponašanje prema drugoj djeci. Emocionalna inteligencija ima i sociološki kontekst. Osposobljuje dijete za društvene vještine: razgovor i stjecanje prijateljstava. U životu s drugima i produbljivanjem emocionalne inteligencije, postaje svjestan snage emocija, te njihova nadzora.
Izvorni jezik
Hrvatski