Pregled bibliografske jedinice broj: 685716
Različiti pristupi Bogu kod Maxa Schelera u njegovu djelu ”Von Ewigen im Menschen – O vječnom u čovjeku„
Različiti pristupi Bogu kod Maxa Schelera u njegovu djelu ”Von Ewigen im Menschen – O vječnom u čovjeku„, 1997., diplomski rad, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 685716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različiti pristupi Bogu kod Maxa Schelera u njegovu djelu ”Von Ewigen im Menschen – O vječnom u čovjeku„
(Different ways to God in Max Scheler's ”Von Ewigen im Menschen – On the Eternal in Man„)
Autori
Mandura, Vladislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.12
Godina
1997
Stranica
37
Mentor
Oslić, Josip
Ključne riječi
fenomen; božansko; vrjednota; religiozni čin; metafizičko-religiozna spoznaja.
(phenomenon; divine; value; religious act; religious-metaphysical knowledge.)
Sažetak
Autor je svoje nadahnuće za diplomski rad našao u djelu ”O vječnom u čovjeku„, njemačkog filozofa religije Maxa Schelera. Iz opsežnog djela izdvojio je one segmente koje govore o Schelerovom epistemološkom pristupu religioznom iskustvu. Polazi od općeg zanimanja za problematiku religije iz aspekta vrednota: intencionalnosti prema vrednotama, božanskog kao najviše vrijednosti osobe i pristupa Bogu u osjećajima i činu ljubavi. Treće poglavlje donosi karakteristike religioznog čina kao transcendiranja i spoznavanja božanskog. Četvrto poglavlje naglašava razlike metafizičkog i religioznog pristupa religioznoj stvarnosti. U petom djelu autor se kritički osvrće na sveukupan rad Maxa Schelera u istraživanju religije. Schelerovo istraživanje fenomena religije kao antropološkog i epistemološkog problema otvara pitanje razgraničenja između metafizičkog i iskustvenog pristupa. Iskustveni pristup nužno podrazumijeva transcendentalnost svetoga ili božanskoga. Metafizički pristup s druge strane, uključuje različita iskustva ostalih stvarnosti u svijetu. Scheler je ipak bio otvoreniji pokušaju sintetiziranja filozofskog i religioznog pristupa, pri čemu treba uzeti u obzir i njegov intelektualni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski