Pregled bibliografske jedinice broj: 685706
Proces uravnoteženja i opterećenja zrakoplova u funkciji prihvata i otpreme
Proces uravnoteženja i opterećenja zrakoplova u funkciji prihvata i otpreme, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 685706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces uravnoteženja i opterećenja zrakoplova u funkciji prihvata i otpreme
(Weight and balance in function of aircraft handling)
Autori
Zečević-Tadić, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
06.09
Godina
2012
Stranica
51
Mentor
Štimac, Igor
Ključne riječi
Balansiranje zrakoplova ; prihvat i otprema zrakoplova
(Aircraft weight and balance ; aircraft performance ; Aircraft Ground Hangling)
Sažetak
Svrha ovog završnog rada bila je prikazati detaljnu analizu sinergije ureda za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova s ostalim operativnim službama zračne luke. Ured za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova nalazi se u samom centru te prikuplja podatke iz raznih službi ali uvelike ovisi o brzini dostavljanja tih podataka. U radu je prikazana vremenska analiza procesa uravnoteženja i opterećenja zrakoplova na Zračnoj luci Zagreb u kojoj se može uočiti koliko je taj proces uravnoteženja i opterećenja ubrzan. U teoriji odnosno u literaturama taj proces nije prikazana kakav on zaista jest u praksi, postoje poneka odstupanja. Posao balansera je jako stresan posao pogotovo kada se radi pod najvećim vršnim opterećenjem, kada se odjednom radi na uravnoteženju i opterećenju 3 ili 4 zrakoplova. Kao što je već prethodno rečeno, taj posao na Zračnoj luci Zagreb je dodatno opterećen time što se radi na 2-3 sustava na računalima jer neke kompanije jednostavno imaju svoje sustave i imaju takva potraživanja. Dodatan problem ureda na Zračnoj luci Zagreb je taj što sustav na računalima nije povezan s CIS sustavom pa se cargo manifest faksira u ured za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova što zahtjeva dodatne troškove i vrijeme. Posljednji nedostatak uredu jesu printeri koji su stari i učestalo se kvare pa se mora raditi ručni load sheet što nije baš jednostavno napraviti u 15 minuta koliko zapravo ostane vremena za njegovu izradu. U nekim većim zračnim lukama u slučaju pada sustava zaposlenici ne izrađuju ručne load sheet-e već se obavješćuje posebni tim koji je za to odgovoran. Spomenuto je 15 minuta za izradu load sheet-a jer u teoriji taj proces je prikazan da traje 30 minuta što nije istina, prosjek iznosi 15 minuta iako se nekad mora, jer situacija to zahtjeva, u 10 minuta izraditi i predati kontroloru opsluživanja. Svako kašnjenje se sankcionira. Pri izradi završnog rada korištena je sva dokumentacija sa Zračne luke Zagreb te je uvelike pomogla i praktična nastava u sklopu izrade rada. U razgovoru sa zaposlenicima ureda za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova zračne luke Zagreb rečeno je da neki navedeni nedostatci nisu nerješivi i da se radi na njihovom poboljšanju i uklanjanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport