Pregled bibliografske jedinice broj: 685540
Profesionalno sagorijevanje psiholog(inj)a u obrazovanju
Profesionalno sagorijevanje psiholog(inj)a u obrazovanju // Naučno stručni skup Suvremeni trendovi u psihologiji
Novi Sad, Srbija, 2013. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 685540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalno sagorijevanje psiholog(inj)a u obrazovanju
(Burnout of educational psychologists)
Autori
Kolega Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Naučno stručni skup Suvremeni trendovi u psihologiji
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 11.10.2013. - 13.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Ključne riječi: obrazovanje; psiholozi/ginje; profesionalno sagorijevanje
(education; psychologists; burnout)
Sažetak
Profesionalno sagorijevanje može se odrediti kao stanje fizičke, emocionalne i mentalne iscrpljenosti koja se javlja kao posljedica dugotrajne izloženosti emocionalno zahtjevnim situacijama na radnome mjestu. U obrazovnom okruženju postoje brojna istraživanja profesionalnog sagorijevanja prvenstveno kod nastavnika, dok su istraživanja sagorijevanja psiholog(inj)a i stručnih službi u obrazovnim institucijama ograničenog broja. Radi specifičnog obilježja pomagačkih struka i kompleksnog radnog mjesta koje uključuje višestruke uloge, psiholozi/ginje mogu biti pod visokim rizikom profesionalnog sagorijevanja, o čemu posebno treba voditi računa pri planiranju njihove profesionalne podrške. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi stupanj profesionalnog sagorijevanja školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 149 školskih psiholog(inj)a koji su popunili on line anketu. Rezultati na Maslachinom upitniku profesionalnog sagorijevanja pokazuju srednju razinu emocionalne iscrpljenosti i osobnog postignuća, i nisku razinu depersonalizacije kod školskih psiholog(inj)a. Ipak, 29% sudionik/ca pokazuje visok rezultat sagorijevanja na skali osobnog postignuća, 19% pokazuje visoke rezultate na skali emocionalne iscrpljenosti i 9% na skali depersonalizacije. Značajna pozitivna povezanost pronađena je između zadovoljstva poslom i dimenzije osobnog postignuća i negativna povezanost između zadovoljstva poslom i ostalih dimenzija sagorijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski