Pregled bibliografske jedinice broj: 685216
“Apstrakcija” poslije apstrakcije – funkcijske derivacije
“Apstrakcija” poslije apstrakcije – funkcijske derivacije // Apstrakcija. Modernizam i suvremnost, katalog izložbe/exhibition catalogue / Medić, Ana (ur.).
Zagreb: Galerija Klovićevi dvori, 2012. str. 69 (74)-73 (83)
CROSBI ID: 685216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
“Apstrakcija” poslije apstrakcije – funkcijske derivacije
(”Abstraction” after Abstraction – Functional Derivations)
Autori
Mance, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Apstrakcija. Modernizam i suvremnost, katalog izložbe/exhibition catalogue
Urednik/ci
Medić, Ana
Izdavač
Galerija Klovićevi dvori
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
69 (74)-73 (83)
ISBN
9789532710618
Ključne riječi
Apstraktna umjetnost - pojam, apstrakcija u suvremenom umjetničkom kontekstu
(Abstract art - the notion, abstract art in contemporary artistic context)
Sažetak
Aspekt izložbe koji podrazumijeva (popratnu) dionicu suvremene umjetnosti, također počiva na pokušaju refleksije o idejnoj baštini aptraktne umjetnosti odnosno traganju za reperkusijama koje je umjetnička apstrakcija ostavila u današnjoj umjetničkoj praksi. Polazeći od teze da je temeljna idejna tekovina apstraktne umjetnosti apodiktičko inzistiranje na autonomnoj realnosti umjetničkog djela, odnosno na zahtjevu da upravo kao autonomno umjetničko djelo (i svijet umjetnosti u cjelini) ostvaruje svoju jedinstvenu društvenu funkciju, dakako, u dinamičkoj relaciji spram drugih društvenih vrijednosti, izborom suvremenih umjetničkih djela nastojat će se identificirati „dugo trajanje“ te ideje - u promijenjenim povijesnim okolnostima, ali s afirmativnim predznakom. Izbor suvremenih umjetničkih djela neće biti ograničen medijem – bez obzira što se povijesna apstrakcija logično predstavlja slikarstvom, selekcija će ponuditi alternativne manifestacije takve umjetničke ideologije. U svrhu preciznosti zauzimajnja povijesne distance, ovaj će izbor izričito preskočiti autorsku generaciju koja je revalorizaciji modernističkih postulata pristupala s pozicija postmodernizma, te se ograničiti na srednju odnosno mlađu generaciju umjetnika koji su djelovanje počeli u drugoj polovini devetesetih, odnosno koncentirati se na njihovu recentniju produkciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
Napomena
Publikacija je dvojezična, tekst je objavljen i na engleskom jeziku.