Pregled bibliografske jedinice broj: 685199
Uz Babićevu valorizaciju djela Vjekoslava Karasa
Uz Babićevu valorizaciju djela Vjekoslava Karasa // Doprinos Ljube Babića hrvatskoj umjetnosti i kulturi : zbornik radova znanstvenog simpozija / Jirsak, Libuše ; Prelog, Petar (ur.).
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Nacionalni muzej moderne umjetnosti, 2013. str. 116-119 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 685199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uz Babićevu valorizaciju djela Vjekoslava Karasa
(Remarks on Babić's valorization of Vjekoslav Karas)
Autori
Mance, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Doprinos Ljube Babića hrvatskoj umjetnosti i kulturi : zbornik radova znanstvenog simpozija
/ Jirsak, Libuše ; Prelog, Petar - Zagreb : Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Nacionalni muzej moderne umjetnosti, 2013, 116-119
ISBN
978-953-608-925-3
Skup
Znanstveni skup "Ljubo Babić (1890.-1974.): Babićevi doprinosi hrvatskoj umjetnosti i kulturi"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.03.2011. - 22.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ljubo Babić; Vjekoslav Karas; nacionalni stil; modernizam; slikarstvo
(Ljubo Babić; Vjekoslav Karas; national style; modernism; painting)
Sažetak
U priloga se apostrofita Babićevo vrednovanje Vjekoslava Karasa kao prvog autentičnog predstavnika nacionalnog slikarstva, koji bar jednim dijelom svoga opusa utjelovljuje vrijednosti koje Babić smatra temeljnim za uspostavu suverenog nacionalnog umjetničkog izraza. Premda je inauguracijska uloga Babića u recepciji Karasova djela u literaturi o samom Karasu već, dakako, priznata, podrobnija analiza i kontekstualizacija Babićeve valorizacije Karasa nije dana. U tekstu se ponajprije ističe Babićevo sagledavanje vrijednosti Karasova opusa u kontekstu njegove konceptualizacije „našega izraza“ u međuratnom razdoblju, kada početkom četrdesetih objavljuje prvi cjelovitiji tekst o Karasovu liku i djelu. Visokim vrednovanjem Karasova portretističkog opusa, tendenciozno ga čak stavljajući uz bok Josipu Račiću, Babić u njegovim portretima anticipira ideal „čistog slikarstva“ koji protežira kao nacionalno autentičan modus modernog slikarskog izraza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti