Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 685124

Strategije suočavanja s vršnjačkim nasiljem i razina pobuđenosti učenika osnovnoškolskog uzrasta


Sesar, Kristina; Šimić, Nataša; Barišić, Marijana
Strategije suočavanja s vršnjačkim nasiljem i razina pobuđenosti učenika osnovnoškolskog uzrasta // Sažeci priopćenja 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, 2011. str. 240-240 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 685124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategije suočavanja s vršnjačkim nasiljem i razina pobuđenosti učenika osnovnoškolskog uzrasta
(Coping with peer violence and the arousal level in primary school pupils)

Autori
Sesar, Kristina ; Šimić, Nataša ; Barišić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažeci priopćenja 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / - Zagreb, 2011, 240-240

Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2011

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
strategije suočavanja s vršnjačkim nasiljem; pobuđenost
(coping with peer violence; arousal level)

Sažetak
U brojnim ispitivanjima ispitivali su se odnosi između različitih crta ličnosti i načina suočavanja sa stresom. Međutim, dosadašnja istraživanja nisu uključivala ispitivanja strategija suočavanja s vršnjačkim nasiljem kod učenika različitog stupnja pobuđenosti. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati razlikuju li se učenici u odabiru strategija suočavanja s vršnjačkim nasiljem s obzirom na njihovu razinu pobuđenosti. U istraživanju su sudjelovala 372 učenika petih i osmih razreda osnovnih škola, dobi od 10 do 14 godina. Za određivanje strategija suočavanja sa vršnjačkim nasiljem korišten je upitnik strategija suočavanja autora Causey i Dubow (1992), dok je za procjenu crte pobuđenosti korištena Skala pobuđenosti autora Corena (1988). Provjerom faktorske strukture upitnika strategija suočavanja s vršnjačkim nasiljem dobivena su četiri faktora zadovoljavajuće pouzdanosti, koja su interpretirana kao usmjeravanje na problem i traženje socijalne potpore, internaliziranje, distanciranje i eksternaliziranje. Jednofaktorska struktura skale pobuđenosti je također potvrđena u ovom istraživanju. U daljnjim analizama, na osnovi individualnih rezultata na skali pobuđenosti, formirane su skupine nisko i visoko pobuđenih učenika. U svakoj skupini nalazilo se 55 učenika. Testiranjem značajnosti razlika u čestini korištenja pojedinih strategijama suočavanja s vršnjačkim nasiljem dobivene su razlike jedino u korištenju strategija izbjegavanja. Učenici s višom razinom pobuđenosti su češće koristili internaliziranje, eksternaliziranje i distanciranje. Kada je riječ o strategijama usmjeravanja na problem i traženja socijalne potpore nisu nađene značajne razlike s obzirom na razinu pobuđenosti učenika. Dobiveni rezultati su pokazali da je razina pobuđenosti značajan čimbenik u odabiru strategija suočavanja s vršnjačkim nasiljem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Nataša Šimić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sesar, Kristina; Šimić, Nataša; Barišić, Marijana
Strategije suočavanja s vršnjačkim nasiljem i razina pobuđenosti učenika osnovnoškolskog uzrasta // Sažeci priopćenja 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, 2011. str. 240-240 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Sesar, K., Šimić, N. & Barišić, M. (2011) Strategije suočavanja s vršnjačkim nasiljem i razina pobuđenosti učenika osnovnoškolskog uzrasta. U: Sažeci priopćenja 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Sesar, Kristina and \v{S}imi\'{c}, Nata\v{s}a and Bari\v{s}i\'{c}, Marijana}, year = {2011}, pages = {240-240}, keywords = {strategije suo\v{c}avanja s vr\v{s}nja\v{c}kim nasiljem, pobu\djenost}, title = {Strategije suo\v{c}avanja s vr\v{s}nja\v{c}kim nasiljem i razina pobu\djenosti u\v{c}enika osnovno\v{s}kolskog uzrasta}, keyword = {strategije suo\v{c}avanja s vr\v{s}nja\v{c}kim nasiljem, pobu\djenost}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sesar, Kristina and \v{S}imi\'{c}, Nata\v{s}a and Bari\v{s}i\'{c}, Marijana}, year = {2011}, pages = {240-240}, keywords = {coping with peer violence, arousal level}, title = {Coping with peer violence and the arousal level in primary school pupils}, keyword = {coping with peer violence, arousal level}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font