Pregled bibliografske jedinice broj: 684936
Prezentacija religijskoga sadržaja na najposjećenijim hrvatskim mrežnim portalima
Prezentacija religijskoga sadržaja na najposjećenijim hrvatskim mrežnim portalima // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 68 (2013), 4; 473-481 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 684936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prezentacija religijskoga sadržaja na najposjećenijim hrvatskim mrežnim portalima
(A Presentation of the Religious Content on the Most Visited Croatian Internet Portals)
Autori
Hazdovac Bajić, Nikolina
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 68
(2013), 4;
473-481
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
mrežni portali; mediji; religija; tabloidizacija; Hrvatska
(Internet portals; media; religion; tabloidization; Croatia)
Sažetak
Kompleksan međuodnos religije i medija predmet je zanimanja brojnih teoretičara. Stavivši u središte svoga interesa religiju u medijima (u smislu pojavljivanja i prezentacije institucionalnih religija u medijima), nastojalo se dobiti uvid u način na koji je ona predstavljana na trima najposjećenijim hrvatskim mrežnim portalima (24sata.hr, Index.hr i Net.hr) prema podacima koje je Gemius iznio za Hrvatsku. Istraživanja su pokazala da hrvatski građani imaju najviše povjerenja u informacije objavljene na mreži, a ako se tomu pridoda da je 63% građana Hrvatske starije od 15 godina 2011. rabilo mrežu (podaci istraživanja GfK centra), jasno je da su hrvatski mrežni portali važan čimbenik u oblikovanju javne sfere i hrvatske društvene stvarnosti. S druge strane, činjenica je i da zbog pritiska radi povećanja posjećenosti, što u konačnici rezultira povećanjem profita, mrežni portali pribjegavaju tabloidizaciji sadržaja, negativizmu, banalnim i šokantnim vijestima. Svrha je ovoga rada utvrditi na koji se način na najposjećenijim hrvatskim portalima predstavlja religijski sadržaj. Cilj je bio analizirati priloge o religiji koji su objavljivani na naslovnoj stranici triju najposjećenijih hrvatskih mrežnih portala. Analizom sadržaja njihovih naslovnica u razdoblju od 20. studenoga do 20. prosinca 2012. godine nastojalo se utvrditi koliko se tabloidni pristup novinarstvu odnosi na religijske sadržaje, odnosno koja su osnovna obilježja priloga s religijskom tematikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1542 - Religijski pluralizam, postmoderni religijski pokreti i hrvatski identitet (Tadić, Stipan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Nikolina Hazdovac Bajić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts