Pregled bibliografske jedinice broj: 684831
Sablasti autonomije
Sablasti autonomije // 2. međunarodni simpozij “Muzika u društvu” / 2nd International Symposium “Music in the Society” / Čavlović, Ivan (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine, 2001. str. 30-43
CROSBI ID: 684831 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sablasti autonomije
(Spectres of Autonomy)
Autori
Davidović, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
2. međunarodni simpozij “Muzika u društvu” / 2nd International Symposium “Music in the Society”
Urednik/ci
Čavlović, Ivan
Izdavač
Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine
Grad
Sarajevo
Godina
2001
Raspon stranica
30-43
ISBN
9958-9591-0-0
Ključne riječi
estetika glazbe, autonomija, New musicology, kultura
(aesthetics of music, autonomy, New musicology, culture)
Sažetak
Jedno od općih mjesta akademske muzikologije 1990-ih jest teza kako je glazba nužno dio kulture, te kako je slijedom toga i muzikologija dio opće znanosti o kulturi. Stoga se ta muzikologija obraća stanovitim suvremenim teorijama kulture te polazeći od figura što ih pronalazi u dotičnim teorijama stvara vlastite teorije glazbene kulture. Kao jedan od najutjecajnijih momenata koji su pospješili konjunkturu te kulturalne muzikologije obično se spominje knjiga J. Kermana Contemplating Music" iz 1985, u kojoj se zastupa teza o potrebi antropologizacije muzikologije, kako bi se postigao otklon od pozitivizma u samoj muzikologiji. Kerman skicira vlastiti teorijski model, nazivajući ga criticism. Karakterističnom figurom toga modela ovdje se vidi zahtjev prema kojem bi muzikolozi trebali učiniti napor u smjeru fuzije vlastitih glazbenih iskustava i profesionalne prakse. Kermanov model ovdje se na stanovit način pokušava historizirati. Ispituje se mogućnost stanovite funkcionalne ekvivalentnosti između njega i onih zahtjeva što su se postavljali u učenoj komunikaciji kasnog prosvjetiteljstva, a koji su doveli do onoga što se uvriježeno naziva antropologijski obrat. U tome se pogledu detaljnije raspravlja o antropologiji J. G. Herdera, na temelju četvrtog spisa iz njegovih "Kritische Wälder". Sama se historizacija pritom odvija kroz odnos povijesti i strukture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti