Pregled bibliografske jedinice broj: 684610
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke? // Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj / Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 209-228
CROSBI ID: 684610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?
(How social pedagogues in Croatia see the social and professional status of their profession?)
Autori
Šućur, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj
Urednik/ci
Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
209-228
ISBN
978-953-6418-68-8
Ključne riječi
socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilježja, Hrvatska.
(Social pedagogy, profession, professionalism, professional features, Croatia.)
Sažetak
Rad istražuje profesionalni status i prestiž socijalne pedagogije u društvu na temelju percepcija samih socijalnih pedagoga. Socijalna pedagogija aspirira na status profesije, tj. za ovu je disciplinu karakteristična „potraga za identitetom“ i „težnja za profesionalnim statusom“. Povremene rasprave o identitetu socijalne pedagogije mogu se interpretirati u pozitivnom smislu: kao pokušaj ove discipline da adekvatno odgovori na promjene u društvu. Tako je ispitana percepcija stupnja razvijenosti različitih dimenzija (obilježja) socijalne pedagogije (profesionalna znanja i vještine, autonomija, profesionalna organiziranost, etički kodeks, vanjska prepoznatljivost) te je napravljena usporedba društvenog ugleda socijalne pedagogije u odnosu na srodne discipline (psihologija, pedagogija, socijalni rad i sl.). Kako bi se analizirale percepcije profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, provedeno je 2008. godine, u sklopu projekta „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“, istraživanje na uzorku od 194 socijalna pedagoga koji su bili zaposleni u različitim institucijama koje pružaju intervencije različitim skupinama (djeci i odraslima). Istraživane profesionalne dimenzije s obzirom na percipirani stupanj razvijenosti mogu se svrstati u tri skupine. Prvu skupinu čine tri najrazvijenije dimenzije: etički kodeks, praktična djelatnost i korpus teorijskih znanja. Na drugoj je strani skupina od tri najslabije razvijene dimenzije: vanjska prepoznatljivost, društveni ugled i profesionalna organizacija. Između ovih dviju skupina dimenzija nalazi se profesionalni autoritet. Kada su u pitanju mjere unaprjeđenja profesionalnog i društvenog statusa, pozornost treba posvetiti i promicanju profesionalizacije i profesionalizma, koji podrazumijeva: vjerovanje u stručnost, visoki etički i stručni standardi te orijentiranost na uslugu (altruizam). Socijalni pedagozi moraju uključiti svoju ličnost u obavljanje profesionalnog rada, što znači da je povezanost između osobnog i profesionalnog razvoja vrlo važna za karijeru socijalnog pedagoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Zoran Šućur
(autor)