Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 684610

Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?


Šućur, Zoran
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke? // Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj / Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 209-228


CROSBI ID: 684610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?
(How social pedagogues in Croatia see the social and professional status of their profession?)

Autori
Šućur, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj

Urednik/ci
Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven

Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
209-228

ISBN
978-953-6418-68-8

Ključne riječi
socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilježja, Hrvatska.
(Social pedagogy, profession, professionalism, professional features, Croatia.)

Sažetak
Rad istražuje profesionalni status i prestiž socijalne pedagogije u društvu na temelju percepcija samih socijalnih pedagoga. Socijalna pedagogija aspirira na status profesije, tj. za ovu je disciplinu karakteristična „potraga za identitetom“ i „težnja za profesionalnim statusom“. Povremene rasprave o identitetu socijalne pedagogije mogu se interpretirati u pozitivnom smislu: kao pokušaj ove discipline da adekvatno odgovori na promjene u društvu. Tako je ispitana percepcija stupnja razvijenosti različitih dimenzija (obilježja) socijalne pedagogije (profesionalna znanja i vještine, autonomija, profesionalna organiziranost, etički kodeks, vanjska prepoznatljivost) te je napravljena usporedba društvenog ugleda socijalne pedagogije u odnosu na srodne discipline (psihologija, pedagogija, socijalni rad i sl.). Kako bi se analizirale percepcije profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, provedeno je 2008. godine, u sklopu projekta „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“, istraživanje na uzorku od 194 socijalna pedagoga koji su bili zaposleni u različitim institucijama koje pružaju intervencije različitim skupinama (djeci i odraslima). Istraživane profesionalne dimenzije s obzirom na percipirani stupanj razvijenosti mogu se svrstati u tri skupine. Prvu skupinu čine tri najrazvijenije dimenzije: etički kodeks, praktična djelatnost i korpus teorijskih znanja. Na drugoj je strani skupina od tri najslabije razvijene dimenzije: vanjska prepoznatljivost, društveni ugled i profesionalna organizacija. Između ovih dviju skupina dimenzija nalazi se profesionalni autoritet. Kada su u pitanju mjere unaprjeđenja profesionalnog i društvenog statusa, pozornost treba posvetiti i promicanju profesionalizacije i profesionalizma, koji podrazumijeva: vjerovanje u stručnost, visoki etički i stručni standardi te orijentiranost na uslugu (altruizam). Socijalni pedagozi moraju uključiti svoju ličnost u obavljanje profesionalnog rada, što znači da je povezanost između osobnog i profesionalnog razvoja vrlo važna za karijeru socijalnog pedagoga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Šućur (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šućur, Zoran
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke? // Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj / Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 209-228
Šućur, Z. (2011) Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status vlastite struke?. U: Poldrugač, Z., Bouillet, D. & Ricijaš, N. (ur.) Socijalna pedagogija: znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj. Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 209-228.
@inbook{inbook, author = {\v{S}u\'{c}ur, Zoran}, year = {2011}, pages = {209-228}, keywords = {socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilje\v{z}ja, Hrvatska.}, isbn = {978-953-6418-68-8}, title = {Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide dru\v{s}tveni i profesionalni status vlastite struke?}, keyword = {socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilje\v{z}ja, Hrvatska.}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}u\'{c}ur, Zoran}, year = {2011}, pages = {209-228}, keywords = {Social pedagogy, profession, professionalism, professional features, Croatia.}, isbn = {978-953-6418-68-8}, title = {How social pedagogues in Croatia see the social and professional status of their profession?}, keyword = {Social pedagogy, profession, professionalism, professional features, Croatia.}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font