Pregled bibliografske jedinice broj: 684478
Kako vjeronauk govori o patnji i nadi? Analiza udžbenika za katolički vjeronauk s posebnim osvrtom na rodne implikacije
Kako vjeronauk govori o patnji i nadi? Analiza udžbenika za katolički vjeronauk s posebnim osvrtom na rodne implikacije // Crkva u svijetu : CUS, 48 (2013), 4; 435-468 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 684478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako vjeronauk govori o patnji i nadi? Analiza udžbenika za katolički vjeronauk s posebnim osvrtom na rodne implikacije
(How does religious education speak of suffering and hope? Analysis of textbooks for catholic religious education with particular focus to gender implications)
Autori
Filipović, Ana Thea
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 48
(2013), 4;
435-468
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
zlo; patnja; nada; vjeronaučni udžbenici; rodna analiza;
(evil; suffering; hope; religious education textbooks; gender analysis;)
Sažetak
Polazeći od fenomena trpljenja kao temeljne odrednice ljudskog postojanja, u članku se propituje govor o patnji u školskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Hrvatskoj. Sučeljavanje s patnjom i njezino prevladavanje motivima nade smatra se jednim od bitnih religijskopedagoških ciljeva koji ima i svoje teološko i pedagoško utemeljenje. Posebni aspekt promatranja patnje i nade u ovom članku jesu rodne implikacije. Analizom udžbeničkih sadržaja, verbalnoga i likovnoga govora u središnjem dijelu rada nastoje se uočiti odrednice i dimenzije govora o patnji i nadi u vjeronaučnim udžbenicima te otkriti eventualno postojanje rodnih stereotipa u povezivanju pojedinih aspekata i situacija patnje i nade s pojedinim spolom. U zaključnom dijelu iznose se rezultati provedene analize.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Teologija
Napomena
Summary. The article starts from the fact that the experience of suffering and search for the grounds for hope, by which we try to overcome suffering, are fundamental determinants of human existence with which human society is gradually confronting children and young people. The central part of this work investigates the Christian theological and existential discourse on suffering and hope in the textbooks for Catholic religious education in primary and secondary schools and it also analyzes the content and way of verbal and visual speech mediated in a religious- pedagogical way to the children of particular developmental ages. A special viewing angle to the mentioned issue is the gender implications. Along these lines we examine the possible presence of gender stereotypes in connecting some aspects of suffering and hope with a specific gender. The results of the analysis of the religious education textbooks shown in tables are discursively elaborated. The results of the analysis are presented in the conclusion. They show that the speech of the textbook follows the abilities and needs of the students’ age. The content backbone of the speech on suffering and hope is the theological speech on god’s plan of salvation of man and Christ’s paschal mystery. Gender stereotypes are present in the visual rather than textual representations. In religious education textbooks efforts concerning the gender equality, as required by the school textbooks standards, are evident.
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious & Theological Abstracts (Myerstown, SAD)