Pregled bibliografske jedinice broj: 684438
Što su subliminalne poruke, njihova uporaba i istraživanje mišljenja studenata o njihovom utjecaju
Što su subliminalne poruke, njihova uporaba i istraživanje mišljenja studenata o njihovom utjecaju, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 684438 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što su subliminalne poruke, njihova uporaba i istraživanje mišljenja studenata o njihovom utjecaju
(What are subliminal messages, their usage and research of students' opinions about their impact)
Autori
Bubanj, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2013
Stranica
33
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
subliminalne poruke; studentska populacija
(subliminal messages; student population)
Sažetak
Subliminalna poruka je poruka ispod granica ljudske percepcije, tako da ju oko ili razum ne mogu svjesno registrirati. Predstavlja signale ili poruke najčešće umetnute u drugi objekt s ciljem zaobilaženja normalnih granica opažanja. Obilježja subliminalnih poruka otvaraju velike mogućnosti da im potrošači budu izloženi i onda kada to ne žele. Njihovo korištenje u marketinškoj komunikaciji otvara brojna i ozbiljna etička pitanja. Smije li se potrošače izlagati porukama kada ih nisu svjesni i kakav utjecaj one imaju na svijest potrošača, samo su neka od njih. U završnom radu je definiran pojam subliminalne poruke, sažeto prikazan povijesni razvoj, analizirane su potencijalne koristi i etičnost subliminalnih poruka. Opisana je primjena subliminalnih poruka u televizijskom, radio i print oglašavanju te filmovima. Potrošači se protive zadiranju u njihovu privatnost i smatraju subliminalne poruke neetičnim te gaje negativne osjećaje prema oglašivačima koji ih koriste. Te tvrdnje potvrđuju i rezultati primarnog istraživanja provedenog za potrebe izrade završnog rada, na prigodnom uzorku studentske populacije (n=206), a prema kojima 66, 67% ispitanika negativno percipira oglašivače koji koriste subliminalne poruke, te 78% ispitanika ne podržava korištenje subliminalnih poruka u marketinškoj komunikaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija