Pregled bibliografske jedinice broj: 684003
Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije
Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije, 2013., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 684003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije
(Mechanistic-empirical model for tram track gauge deterioration during exploitation)
Autori
Ahac, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.12
Godina
2013
Stranica
242
Mentor
Lakušić, Stjepan
Ključne riječi
tramvajski kolosijek; degradacija širine kolosijeka; baza segmentiranih podataka; mehaničko-empirijski model
(tram track; gauge deterioration; segmented database; mechanistic-empirical model)
Sažetak
U radu je prikazana metodologija i rezultati izrade i primjene mehaničko-empirijskih modela promjene širine tramvajskih kolosijeka tijekom eksploatacije zagrebačke tramvajske mreže osnovne širine kolosijeka 1.000 mm. Za potrebe modeliranja, uz primjenu primarnih i sekundarnih izvora podataka, za više od 26 km tramvajskih kolosijeka izrađena je jedinstvena povijesna baza geografski sinhroniziranih i segmentiranih podataka o iznosu promjene širine kolosijeka uslijed trošenja tračnica u određenom periodu eksploatacije te utjecajnim čimbenicima promjene širine - projektnim, konstruktivnim i eksploatacijskim karakteristikama kolosijeka. Na takvoj je povijesnoj bazi, primjenom metoda deskriptivne statistike, proveden postupak procjene reprezentativnosti i sažimanja podataka o promjeni širine koji je rezultirao identificiranjem 35, obzirom na promatrane utjecajne čimbenike oblikovanja i eksploatacije karakterističnih, tipova tramvajskih kolosijeka. Temeljem regresijske analize odnosa sažetih vrijednosti promjene širine kolosijeka i intenziteta eksploatacije za svaki se promatrani tip kolosijeka definirala linearna promjena širine kolosijeka tj. mehaničko empirijski model. Procjena preciznosti rezultata mehaničko- empirijskih modela provela se obzirom na preciznost empirijskog modela promjene širine na identičnom ali nesegmentiranom uzorku te na rezultate mehaničko-empirijskih modela primijenjenih na proširenom uzorku obzirom na odstupanja od osnovne širine dopuštena neposredno nakon izgradnje ili obnove kolosijeka. Rezultati istraživanja opravdali su predloženi mehaničko- empirijski pristup modeliranja promjene širine tramvajskog kolosijeka zasnovan na uvažavanju zajedničkog učinka karakteristika odvijanja i intenziteta tramvajskog prometa, projektnih elemenata horizontalne geometrije i konstrukcije gornjeg ustroja na promjenu širine tramvajskih kolosijeka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb