Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 684003

Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije


Ahac, Maja
Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije, 2013., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 684003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije
(Mechanistic-empirical model for tram track gauge deterioration during exploitation)

Autori
Ahac, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Građevinski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.12

Godina
2013

Stranica
242

Mentor
Lakušić, Stjepan

Ključne riječi
tramvajski kolosijek; degradacija širine kolosijeka; baza segmentiranih podataka; mehaničko-empirijski model
(tram track; gauge deterioration; segmented database; mechanistic-empirical model)

Sažetak
U radu je prikazana metodologija i rezultati izrade i primjene mehaničko-empirijskih modela promjene širine tramvajskih kolosijeka tijekom eksploatacije zagrebačke tramvajske mreže osnovne širine kolosijeka 1.000 mm. Za potrebe modeliranja, uz primjenu primarnih i sekundarnih izvora podataka, za više od 26 km tramvajskih kolosijeka izrađena je jedinstvena povijesna baza geografski sinhroniziranih i segmentiranih podataka o iznosu promjene širine kolosijeka uslijed trošenja tračnica u određenom periodu eksploatacije te utjecajnim čimbenicima promjene širine - projektnim, konstruktivnim i eksploatacijskim karakteristikama kolosijeka. Na takvoj je povijesnoj bazi, primjenom metoda deskriptivne statistike, proveden postupak procjene reprezentativnosti i sažimanja podataka o promjeni širine koji je rezultirao identificiranjem 35, obzirom na promatrane utjecajne čimbenike oblikovanja i eksploatacije karakterističnih, tipova tramvajskih kolosijeka. Temeljem regresijske analize odnosa sažetih vrijednosti promjene širine kolosijeka i intenziteta eksploatacije za svaki se promatrani tip kolosijeka definirala linearna promjena širine kolosijeka tj. mehaničko empirijski model. Procjena preciznosti rezultata mehaničko- empirijskih modela provela se obzirom na preciznost empirijskog modela promjene širine na identičnom ali nesegmentiranom uzorku te na rezultate mehaničko-empirijskih modela primijenjenih na proširenom uzorku obzirom na odstupanja od osnovne širine dopuštena neposredno nakon izgradnje ili obnove kolosijeka. Rezultati istraživanja opravdali su predloženi mehaničko- empirijski pristup modeliranja promjene širine tramvajskog kolosijeka zasnovan na uvažavanju zajedničkog učinka karakteristika odvijanja i intenziteta tramvajskog prometa, projektnih elemenata horizontalne geometrije i konstrukcije gornjeg ustroja na promjenu širine tramvajskih kolosijeka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stjepan Lakušić (mentor)

Avatar Url Maja Ahac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ahac, Maja
Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije, 2013., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
Ahac, M. (2013) 'Mehaničko-empirijski model promjene širine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije', doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ahac, Maja}, year = {2013}, pages = {242}, keywords = {tramvajski kolosijek, degradacija \v{s}irine kolosijeka, baza segmentiranih podataka, mehani\v{c}ko-empirijski model}, title = {Mehani\v{c}ko-empirijski model promjene \v{s}irine tramvajskog kolosijeka tijekom eksploatacije}, keyword = {tramvajski kolosijek, degradacija \v{s}irine kolosijeka, baza segmentiranih podataka, mehani\v{c}ko-empirijski model}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ahac, Maja}, year = {2013}, pages = {242}, keywords = {tram track, gauge deterioration, segmented database, mechanistic-empirical model}, title = {Mechanistic-empirical model for tram track gauge deterioration during exploitation}, keyword = {tram track, gauge deterioration, segmented database, mechanistic-empirical model}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font