Pregled bibliografske jedinice broj: 683429
Pravopisna kompetencija na razini B1 u hrvatskome kao inome jeziku
Pravopisna kompetencija na razini B1 u hrvatskome kao inome jeziku // Lahor (Zagreb. 2006), 2 (2012), 14; 204-220 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 683429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravopisna kompetencija na razini B1 u hrvatskome kao inome jeziku
(Ortographic Competence on Level B1 in Croatian as Second Language)
Autori
Grgić, Ana ; Udier, Sanda Lucija
Izvornik
Lahor (Zagreb. 2006) (1846-2197) 2
(2012), 14;
204-220
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pravopisna kompetencija; razina B1; hrvatski kao ini jezik
(ortographic competence; level B1; Croatian as foreign and second language)
Sažetak
U hrvatskome se jeziku općenito o rijetko kojoj temi toliko piše i govori kao o pravopisu, međutim kada je riječ o pravopisu u hrvatskome kao inome jeziku, može se reći da je ta tema još uvijek rijetko spominjana i slabo istražena. Pravopisna ili ortografska kompetencija označava znanja i vještine percepcije i produkcije simbola koji tvore pisane tekstove na nekome jeziku. Ta se kompetencija smatra sastavnim dijelom jezične kompetencije. Jezična je, pak, kompetencija nužna za stjecanje komunikacijske kompetencije koja je glavni cilj nastave inoga jezika. ZEROJ u svojim opisnicima pravopisne kompetencije iznosi odrednicu da govornik na razini B1 može proizvesti vezani tekst koji je obično posve razumljiv, a pravopis, interpunikcija i raspored teksta dovoljno su korektni da se tekst uglavnom može lako pratiti (ZEROJ 2005: 121). Takvo je općenito određenje potrebno razraditi i specificirati kako bi se dobila prava slika o pravopisnoj kompetenciji govornika HIJ-a na razini B1, a pretpostavljenu pravopisnu kompetenciju govornika HJ2 na razini B1 potrebno je dodatno provjeriti. Zbog toga je provedeno istraživanje o ovladanosti pravopisom govornika HJ2 na razini B1. Istraživanje se provodilo analizom dviju vrsta studentskih radova (diktata i vođene pisane produkcije) te upitnika. Rezultati su pokazali da su govornici na razini B1 sposobni ispravno zapisati gotovo sve riječi i rečenice hrvatskoga jezika koje čuju te da usvojenost pravopisa često ovisi o usvojenosti leksika. U radu se iznose i drugi rezultati istraživanja vezani uz pravopis, a posebna je pozornost posvećena pisanju leksema s grafemima č i ć.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb