Pregled bibliografske jedinice broj: 683253
Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra
Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 115-129 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 683253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra
(Spontaneous communication and its effectiveness in children with autism spectrum disorders)
Autori
Stošić, Jasmina
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49
(2013);
115-129
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
spontana komunikacija; model kontinuuma; poremećaji iz autističnog spektra
(spontaneous communication; continuum model; autism spectrum disorders)
Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su analizirati spontanu komunikaciju djece s poremećajem iz autističnog spektra (AS) uključene u redovni i one uključene u posebni predškolski program te utvrditi njenu učinkovitost. Uzorak sudionika činilo je 33 djece s poremećajima iz AS u dobi od 4 do 6, 9 godina. Podaci su prikupljeni korištenjem opservacije u prirodnom kontekstu bez sudjelovanja opažača uz korištenje video snimke. Video snimke su kodirane i analizirane korištenjem modela kontinuuma (Carter i Hotchkiss, 2003). varijabla učinkovitost komunikacije operacionalizirana je obzirom na ishode odnosno posljedice komunikacije. rezultati su pokazali da se komunikacijska spontanost djece uključene u redovni i one uključene u posebni program značajno ne razlikuje. Dodatna analiza tog rezultata pokazala je da se vrsta i učestalost korištenih poticaja za komunikaciju značajno ne razlikuje među djecom uključenom u ta dva programa. Učinkovitost komunikacije djece u redovnom programu veća je od učinkovitosti komunikacije djece u posebnom programu, no u oba programa učinkovitost je veća kad je spontanost komunikacije nižeg stupnja odnosno kad je za komunikacijski čin potrebna veća podrška. Rezultati ukazuju na nedovoljno poticanje komunikacijske spontanosti u okviru predškolskih programa u koje su uključena djeca s poremećajima iz autističnog spektra.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Stošić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO
- SCOPUS
- PsycINFO...