Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 683253

Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra


Stošić, Jasmina
Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 115-129 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 683253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra
(Spontaneous communication and its effectiveness in children with autism spectrum disorders)

Autori
Stošić, Jasmina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013); 115-129

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
spontana komunikacija; model kontinuuma; poremećaji iz autističnog spektra
(spontaneous communication; continuum model; autism spectrum disorders)

Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su analizirati spontanu komunikaciju djece s poremećajem iz autističnog spektra (AS) uključene u redovni i one uključene u posebni predškolski program te utvrditi njenu učinkovitost. Uzorak sudionika činilo je 33 djece s poremećajima iz AS u dobi od 4 do 6, 9 godina. Podaci su prikupljeni korištenjem opservacije u prirodnom kontekstu bez sudjelovanja opažača uz korištenje video snimke. Video snimke su kodirane i analizirane korištenjem modela kontinuuma (Carter i Hotchkiss, 2003). varijabla učinkovitost komunikacije operacionalizirana je obzirom na ishode odnosno posljedice komunikacije. rezultati su pokazali da se komunikacijska spontanost djece uključene u redovni i one uključene u posebni program značajno ne razlikuje. Dodatna analiza tog rezultata pokazala je da se vrsta i učestalost korištenih poticaja za komunikaciju značajno ne razlikuje među djecom uključenom u ta dva programa. Učinkovitost komunikacije djece u redovnom programu veća je od učinkovitosti komunikacije djece u posebnom programu, no u oba programa učinkovitost je veća kad je spontanost komunikacije nižeg stupnja odnosno kad je za komunikacijski čin potrebna veća podrška. Rezultati ukazuju na nedovoljno poticanje komunikacijske spontanosti u okviru predškolskih programa u koje su uključena djeca s poremećajima iz autističnog spektra.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Stošić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stošić, Jasmina
Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 115-129 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Stošić, J. (2013) Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajima iz autističnog spektra. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49, 115-129.
@article{article, author = {Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2013}, pages = {115-129}, keywords = {spontana komunikacija, model kontinuuma, poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, issn = {1331-3010}, title = {Spontana komunikacija i njena u\v{c}inkovitost u djece s poreme\'{c}ajima iz autisti\v{c}nog spektra}, keyword = {spontana komunikacija, model kontinuuma, poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra} }
@article{article, author = {Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2013}, pages = {115-129}, keywords = {spontaneous communication, continuum model, autism spectrum disorders}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, issn = {1331-3010}, title = {Spontaneous communication and its effectiveness in children with autism spectrum disorders}, keyword = {spontaneous communication, continuum model, autism spectrum disorders} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO
  • SCOPUS
  • PsycINFO...





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font