Pregled bibliografske jedinice broj: 682955
Vještine poslovnog savjetovanja u procesu pretvaranja rezultata istraživanja u znanje
Vještine poslovnog savjetovanja u procesu pretvaranja rezultata istraživanja u znanje, 2012., doktorska disertacija, Ekonomska fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 682955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vještine poslovnog savjetovanja u procesu pretvaranja rezultata istraživanja u znanje
(The skills of the profession in the process of converting research results into knowledge)
Autori
Martina Mikrut
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomska fakultet Sveučilišta u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
28.12
Godina
2012
Stranica
219
Mentor
Prof.dr.sc. Nihada Mujić
Ključne riječi
Istraživanje tržišta; metodologija istraživanja; poslovno savjetovanje; znanje organizacije
(Market research; research methodology; business consulting; knowledge organization)
Sažetak
Uloga istraživanja tržišta u procesima upravljanja značajno je evoluirala u posljednih nekoliko godina. Poslovna savjetovanja učestalo se temelje na rezultatima istraživanja koja savjetnici, u ime i za svoga klijenta, naručuju od vanjskih dobavljača - istraživača. Time se istraživači dodatno pozicioniraju kao dobavljači podataka u odnosu na potencijalnu ulogu sukreatora znanja. Upravo radi toga, bilo da se istraživač nalazi unutar organizacije ili da je vanjski član tima, metodološka znanja i vještine više nisu dostatne za pružanje izvrsne usluge (sve zahtjevnijim) klijentima. Nove, savjetodavne vještine potrebne su kako bi se osiguralo učinkovito korištenje dobivenih podataka, njihovo pretvaranje u informacije te u interakciji s klijentom, pretvaranje u znanje organizacije. Ključni izazov za istraživača je popeti se na ljestvici «opskrbnog lanca» od «dobavljača» podataka prema «savjetniku» koji sudjeluje u procesu kreiranja znanja iz kojeg proizlaze akcije i rješenja problemskih situacija. Navedeno zahtjeva kontinuiranu sposobnost prilagođavanja istraživača sukladno potrebama i trendovima tržišta, s preduvijetima poput suštinskog razumjevanja cilja istraživanja, interakcije naručitelja i pružatelja usluge tijekom istraživačkog projekta, razine povjerenja naručitelja u pružatelja usluge, kvalitete prezentacije rezultata, mogućnost poduzimanja akcija iz rezultata istraživanja, političke prihvatljivosti preporuka istraživanja te organizacijske strukture naručitelja kao konteksta za pretvaranje rezultata istraživanja u znanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
111-1111174-0935 - Javni menadžment-upravljanje kvalitetom usluga (Mujić, Nihada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek