Pregled bibliografske jedinice broj: 68278
Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj
Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj, 2000. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 68278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje strategije razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj
(Strategy of Development of Commerce Sector in the Republic of Croatia)
Autori
Anić, Ivan Damir
Izvornik
Projekt Strategija razvoja gospodarstva Republike Hrvatske - Hrvatska u 21. stoljeću, EIZ
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2000
Ključne riječi
internacionalizacija europske maloprodaje; konkurentnost hrvatske maloprodaje; promjene u hrvatskoj trgovini; trgovinska politika; mjere trgovinske politike
(Internationalization of European commerce; competitiveness of Croatian commerce; changes in Croatian commerce; trade policy; measurements of trade policy)
Sažetak
U usporedbi s trgovinom u razvijenim zemljama EU, hrvatska trgovina je nerazvijena, usitnjena, neorganizirana i opterećena s mnoštvom problema koji umanjuju njezin razvojni potencijal i usporavaju gospodarski rast i razvoj. Postojeći problemi hrvatske trgovine mogli bi se, s obzirom na postojeću nekonkurentnost, multiplicirati u budućnosti u uvjetima pojačane globalizacije, integracije i internacionalizacije stranih trgovačkih sustava. Očekuju se izrazito dinamičke promjene u okruženju, a time i nužnost strukturalnog prilagođavanja trgovine. U tome pogledu ističe se važnost uvođenja trgovinske politike po uzoru na zemlje EU, s uvažavanjem hrvatskih specifičnosti. Temeljno strateško opredjeljenje trgovinske politike je dostići razvijenost trgovine koja će se učinkovito uključiti u cjelinu reprodukcijskog procesa i doprinijeti gospodarskom rastu i razvoju. Strateška opredjeljenja usmjeravaju se na značajnije uključivanje trgovinske politike u skup gospodarstvenih politika i pritom ističe važnost razvojne komponente, tj. stvaranje razvojno poticajnog okruženja s osobitim naglaskom na izvoz. Normativno provediva primjena etičkih pravila i normi ponašanja s podizanjem razine znanja u trgovini drži se preduvjetom harmonizacije zakonskih okvira s međunarodnim okruženjem, a izgradnja odgovarajućeg informacijskog sustava i aktivno uključivanje u informatičko doba za trgovinu se drži od osobite važnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA