Pregled bibliografske jedinice broj: 682462
Uporaba geste u terapiji osoba s afazijom
Uporaba geste u terapiji osoba s afazijom, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb
CROSBI ID: 682462 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba geste u terapiji osoba s afazijom
(Gestures implementation in aphasia therapy)
Autori
Milošić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski
Mjesto
Zagreb
Datum
14.06
Godina
2013
Stranica
62
Mentor
Prizl Jakovac, Tatjana
Ključne riječi
afazija; terapija afazije; alternativna i augmentativna komunikacija; geste
(aphasia; aphasia therapy; alternative and augmentative communication; gestures)
Sažetak
Afazija je stečeni jezični poremećaj koji nastaje naglo najčešće nakon cerebralnog inzulta. Uključuje čitav spektar posljedica na području razumijevanja i produkcije jezika kao i veliki utjecaj na promjenu kvalitete života zbog nastalih teškoća u svakodnevnoj komunikaciji. Danas se terapije afazije smatraju učinkovitima, a trend je se s terapijom započinje odmah nakon pojave afazije. Unatoč različitim teorijama o uzrocima i klasifikaciji afazija, generalno u logopedskoj rehabilitaciji postoje dva pravca – jedna skupina terapeuta pokušava rehabilitirati jezik dok drugi traže načine kompenzacije oštećenih jezičnih funkcija. Cilj rada bio je pokazati da će uvježbavanje gesti (izolirano i u kontekstu) poboljšati samu izvedbu gesti, proizvesti efekt generalizacije na neuvježbane geste te poboljšati razumljivost ekspresije osobe s afazijom prema procjeni nepoznatog sugovornika. U logopedsku terapiju dva puta tjedno, kroz 6 mjeseci uključena je jedna ispitanica (L.Š.) u dobi od 67 ; 3 godine koj je nakon moždanog udara dijagnosticirana afazija. Rezultati su pokazali da su neovisni procjenjivači bolje razumjeli ekspresiju ispitanice L.Š. nakon terapije gestama, nego oni prije početka terapije. Geste su se točnije izvodile na kraju 6-mjesečne terapije uključujući uvježbane i neuvježbane geste. Za potrebe ovog istraživanja terapija gestom se provodila uz jezičnu, te se tokom izvođenja pažnja poklanja i verbalnoj ekspresiji. Geste nisu bile zamjensko već pomoćno sredstvo u komunikaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2350 - Afazije i traumatska oštećenja mozga (Prizl-Jakovac, Tatjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Tatjana Prizl-Jakovac
(mentor)