Pregled bibliografske jedinice broj: 682458
Odnos teorije i prakse u traktatu Lo spirito Tartiniano [...] Tartinijevog učenika Josipa Mihovila Stratica (1728. – nakon 1782.)
Odnos teorije i prakse u traktatu Lo spirito Tartiniano [...] Tartinijevog učenika Josipa Mihovila Stratica (1728. – nakon 1782.) // Radovi Zavoda za znanstveni rad - Varaždin, 21 (2010), 187-207 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 682458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos teorije i prakse u traktatu Lo spirito Tartiniano [...] Tartinijevog učenika Josipa Mihovila Stratica (1728. – nakon 1782.)
(The relationship between theory and practice in the treatise Lo spirito Tartiniano [...] by Tartini ’s student Giuseppe Michele Stratico (1728 - after 1782))
Autori
Konfic, Lucija
Izvornik
Radovi Zavoda za znanstveni rad - Varaždin (0352-9509) 21
(2010);
187-207
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Josip Mihovil Stratico; Lo spirito Tartiniano; Giuseppe Tartini; teorija glazbe
(Giuseppe Michele Stratico; Lo spirito Tartiniano; Giuseppe Tartini; music theory)
Sažetak
Zadarskoj obitelji Stratico, koja je dala brojne uglednike, pripada i skladatelj Josip Mihovil (Giuseppe Michele) Stratico (1728- nakon 1782). Školujući se u Padovi (studij prava), učio je violinu i kompoziciju kod Giuseppea Tartinija (1692- 1770). Njegov skladateljski opus (od, koliko je za sada poznato, preko 300 djela) namijenjen je gudačkim instrumentima i stilski je blizak Tartiniju i njegovom krugu. U rukopisu su ostala sačuvana i Straticova dva teorijska spisa „Trattato di musica“ i „Lo spirito Tartiniano“ koji se čuvaju u Biblioteci Marciana u Veneciji. S obzirom na Straticovo djelovanje i kao skladatelja i kao praktičnog glazbenika – violinista, ovaj rad nastoji otkriti odnos teorije i prakse u njegovom traktatu „Lo spirito Tartiniano“ (oko 1770) te rezultate uspoređuje s Tartinijevim traktatom „De’ principi dell’ armonia contenuta nel diatonico genere“ (1767) o čijim tezama Stratico - učenik polemizira na način dijaloga sa svojim učiteljem - Tartinijem. Naglasak je stavljen na sličnostima i/ili razlikama u stavovima dvojice primarno praktičnih glazbenika koji su, u skladu sa svojim vremenom, imali potrebu pristupiti glazbi i s teorijskog aspekta. Odnos teorije i prakse Stratico određuje već raspodijelom uloga u dijalogu: Učitelj se jedne strane postavlja kao znanstvenik i ima ulogu branitelja (svojih teorijskih stavova), dok Učenik zauzima poziciju glazbenika praktičara i predstavnik je modernih strujanja. Kroz imaginarni dijalog Stratico otvara samo ona pitanja iz Tartinijevog traktata koja mu se kao prakičnom glazbeniku čine korisna: pitanje tzv. terzo suono kao osnove Tartinijevog sustava, problem male sekste u Šesterostrukom dijatonskom konsonantnom sustavu, izvod dijatonske ljestvice, problem septime u sustavu disonanci i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Rad je prezentiran na Međunarodnm znanstvenm skupu Barokna glazba : jučer - danas - sutra, održanom 29.09.2010.g., Varaždin, Hrvatska.
POVEZANOST RADA
Projekti:
213-0000000-1033 - Sređivanje i obradba glazbenih izvora u Hrvatskoj (Tuksar, Stanislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Muzička akademija, Zagreb
Profili:
Lucija Konfic
(autor)