Pregled bibliografske jedinice broj: 682414
Socijalna obilježja svakodnevnog života djece i mladih s ADHD-om, te njihovih roditelja
Socijalna obilježja svakodnevnog života djece i mladih s ADHD-om, te njihovih roditelja // Ljetopis socijalnog rada, 20 (2013), 2; 269-300 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 682414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna obilježja svakodnevnog života djece i mladih s ADHD-om, te njihovih roditelja
(Social Aspects of Everyday Life of Children and Youth with ADHD and their Parents)
Autori
Bartolac, Andreja
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 20
(2013), 2;
269-300
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
ADHD ; socijalno funkcioniranje ; stavovi ; stigma ; roditeljski stres
(ADHD ; social functioning ; attitudes ; stigma ; parenting stress)
Sažetak
Prepoznavanje i razumijevanje različitih uzroka i pojavnosti ponašanja djece, osobito ako se razvoj i primjena socijalnih kompetencija ne odvijaju u okvirima socijalnih očekivanja i normativa, važno je za sve stručnjake koji rade s djecom, bez obzira veže li se njihovo područje djelovanja uz sustav socijalne skrbi, zdravstva ili odgoja i obrazovanja. U ovom se radu na temelju recentnije literature i istraživanja opisuju socijalni aspekti svakodnevnog života jedne od razvojnih teškoća samokontrole i socijalnog funkcioniranja pod nazivom deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj (ADHD). Izazovi s kojima se susreću ova djeca i njihovi roditelji razmatrani su s dva stanovišta: razvojnih teškoća u samoregulaciji i adaptaciji djeteta koje pridonose teškoćama u socijalnom funkcioniranju, te suočavanja s nerazumijevanjem socijalne okoline. Iznesen je kratak pregled istraživanja koja opisuju informiranost i stavove socijalne okoline o djetetu s ADHD-om, kao i stigma koja se pripisuje djeci i posredno njihovim roditeljima (prenesena stigma). Također je opisano iskustvo roditeljevanja i izazova u odgoju te posljedičnog nošenja s roditeljskim stresom, te nekoliko u literaturi istaknutih rizika socijalnog funkcioniranja djece i mladih s ADHD-om. U konačnici su istaknuti potencijali ove djece i čimbenici moguće uspješnosti u svakodnevnom životu, kao i kritički osvrt na metodologiju istraživanja koja se bave ovom temom. Rad je namijenjen stručnjacima koji se u svom profesionalnom djelovanju susreću s djecom i mladima koji imaju teškoće u socijalnoj prilagodbi, kako bi bolje razumjeli izazove s kojima se suočavaju ova djeca i njihovi roditelji, ali i kako bi se kroz pregled svjetske literature ponudio okvir za planiranje istraživanja koja će nam biti kontekstualno primjerenija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus