Pregled bibliografske jedinice broj: 682294
Kvaliteta obrazovanja nastavnika na hrvatskim sveučilištima
Kvaliteta obrazovanja nastavnika na hrvatskim sveučilištima // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 37-38 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 682294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta obrazovanja nastavnika na hrvatskim sveučilištima
(Quality of Teachers Education in Croatia)
Autori
Kovač, Vesna ; Buchberger, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 37-38
Skup
1. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje nastavnika; kvaliteta; nastavnici; partnerstvo
(teachers education; quality; teachers; partnership)
Sažetak
Zahtjevi za razvijanjem kvalitete i europske dimenzije obrazovanja nastavnika značajno su zastupljeni u recentnim političkim, znanstvenim i stručnim raspravama relevantnih institucija zainteresiranih za kreiranje europskih, ali i nacionalnih obrazovnih politika. Svi se slažu da se nastavnička profesija u suvremenom društvu mijenja i postaje sve složenija, a okruženje u kojem rade nastavnici postaje sve zahtjevnije. U tom kontekstu, očekivano veći zahtjeviza kvalitetom postavljaju se i pred visokoškolske institucije koje provode (inicijalno) obrazovanje nastavnika. Jedan od indikatora kvalitete obrazovanja nastavnika odnosi se na iznalaženje učinkovitog modela partnerstva između sveučilišta, škola, kreatora obrazovnih politika i drugih dionika u stvaranju optimalnog modela osiguranja kvalitete obrazovanja nastavnika. U europskim policy dokumentima objašnjava se vizija europske nastavničke profesije, u kojoj je utemeljenost na partnerstvu naglašena kao jedna od njezinih glavnih karakteristika, pa se većina policy preporuka o poboljšavanju kvalitete obrazovanja nastavnika i odnosi na jačanje navedene karakteristike. Svrha ovog rada je ispitati u kojoj mjeri i na koji način različiti dionici zainteresirani i odgovorni za obrazovanje nastavnika surađuju u tom procesu, s osobitim naglaskom na proces definiranja, stjecanja i procjene važnosti nastavničkih kompetencija, stvaranje okruženja u kojem se odvija obrazovanje nastavnika te osnaživanje uloge nastavnika i nastavničke profesije u društvu. Planira se provedba kvalitativnih intervjua s fokus grupama sveučilišnih nastavnika koji sudjeluju u obrazovanju nastavnika, grupama studenata koji se pripremaju za nastavničku profesiju te grupama nastavnika iz osnovnih i srednjih škola. Prikupljeni podaci koristit će se za izradu revidiranog popisa nastavničkih kompetencija, procjenjivanje kvalitete okruženja u kojem se odvija obrazovanje nastavnika i otkrivanje izazova s kojima se suočava nastavnička profesija u društvu. Prateći i uvažavajući promjene i izazove s kojima se suočavaju nastavnici i nastavnička profesija u kontekstu djelovanja globalnih obrazovnih politika, interpretirat će se uloge različitih dionika u poboljšavanju kvalitete obrazovanja nastavnika.
Izvorni jezik
Engleski